недеља, 20. март 2011.

Zapadna mašinerija u pohodu na Libiju


Libiju su danas bombardovali američki avioni B-2 "spirit", teški bombarderi stelt tehnologije, sposobani da nose konvencionalno i nuklearno naoružanje. Ovaj "duh" je težak 188 tona, nosi 90 tona goriva i može poneti 34,5 tona naoružanja. U borbenim operacijama prvi put je upotrebljen 1999. godine, za vreme NATO bombardovanja Srbije.

Francuska je danas angažovala "više od 15 letelica" u operacijama u Libiji, izjavio je portparol generalštaba francuske vojske Tijeri Birkar. One su izvršile operacije "vazdušne odbrane kao i podrške na zemlji, snabdevanja, vazdušne kontrole i otkrivanja". 

U Libiji su angažovani francuski avioni "miraž" i "rafal", a iz Tulona je danas krenuo nosač aviona na nuklearni pogon "Šarl de Gol". Kanada je poslala šest aviona "F-18", koji su smešteni u italijanskim bazama, i fregatu "HMCS Šarlottaun".
                                                                   "Šarl de Gol"

Danska u operaciji "Odisejeva zora" učestvuje sa šest "F-16" aviona i 132 vojnika. Španija je u Italijanske baze poslala četiri aviona "F-18" i avion-cisternu "Boing
707", a šalje i podmornicu, fregatu i avion za nadzor.
                                                     Danski avioni stigli u italijansku bazu

Pored aviona "tajfun" i "tornado" Britanci su pripremili i dve fregate "HMS Vestminster" i "HMS Kamberlend" koje dejstvuju pred libijskom obalom. 

                                 Britanski avioni polecu iy Britanije da bombarduju Libiju

Sa druge strane, kapaciteti Libije, da se odbrani ovajvoj najezdi iz vazduha, su slabi, smatra vojni analitičar Aleksandar Radić. On kaže da Libija poseduje PVO sisteme nabavljene u Francuskoj i Sovjetskom savezu još pre 30 i više godina.

Radić je naveo da Libija ne bi mogla da se suprotstavi napadačima ni iz vazduha, jer od lovačke avijacije raspolaže uglavnom avionima starije generacije "Mig-23" i "Miraž F1", dok su letelice "Mig-25" već neko vreme prizemljene zbog nedostatka rezervnih delova. 








Нема коментара:

Постави коментар