Na konkursu za novi tanker Američkog ratnog vazduhoplovstva, posao je dodeljen kompaniji Boing, koja je učestvovala sa modelom KC-46A. Drugi učesnik konkursa, bio je evropski EADS, kompanija pod okriljem Erbasa, koji je ponudio svoj model A330 MRTT (KC-45).
Kao što je poznato, nadmetanje dva giganta, bilo je propraćen skandalima. Ovo nadmetanje će takođe biti zapamćeno i po jednom od najvećih i najskupljih lobiranja u Vašingtonu, kao i žestokoj reklamnoj kampanji. Za potrebe reklame Boing je potrošio pet miliona dolara, dok je EADS u svoju kampanju uložio oko 1.7 miliona dolara.
Najveći preokret bilo je poništavanje odluke iz 2008. o nabavci Erbasovog tankera. Odluka je poništena posle uloženog protesta od strane Boinga. To je podržala i nadležna vladina agencija, jer je, kako se u izveštaju navodi, "pronađen veliki broj grešaka" načinjenih, od strane USAF-a. Zboga toga je bilo nemoguće da se prilikom donošenja odluke pravedno sagledju i ocene prednosti i nedostatci oba ponuđena modela. Konkurs je obnovljen 2010. godine, ali je ponovo bio propraćen skandalom, jer je USAF Boingu i EADS-u, greškom prosledio poverljive podatke, koji su sadržali informacije iz ponude obe kompanije.
Novi tanker, treba da zameni vremešne KC-135, koji su u službi od sredine pedesetih godina prošlog veka. KC-46, baziran je na dobro poznatom modelu 767. Radi se o savremenoj multifunkcijskoj platformi, koja će zadovoljiti potrebe USAF-a, za dopunu gorivom u vazduhu, prevoza tereta, putnika i pacijenata. Novi model će imati savremenu pilotsku kabinu, baziranu na onoj iz modela 787.
Ugovorom je predviđena nabavka 179 novih aviona, a ukupna vrednost posla procenjena je na 35 milijardi dolara. Prva serija od 18 aviona, treba da bude isporučena do 2017. godine.
24. februar 2011. | Slobodan Trifunović
Izvor
Kao što je poznato, nadmetanje dva giganta, bilo je propraćen skandalima. Ovo nadmetanje će takođe biti zapamćeno i po jednom od najvećih i najskupljih lobiranja u Vašingtonu, kao i žestokoj reklamnoj kampanji. Za potrebe reklame Boing je potrošio pet miliona dolara, dok je EADS u svoju kampanju uložio oko 1.7 miliona dolara.
Najveći preokret bilo je poništavanje odluke iz 2008. o nabavci Erbasovog tankera. Odluka je poništena posle uloženog protesta od strane Boinga. To je podržala i nadležna vladina agencija, jer je, kako se u izveštaju navodi, "pronađen veliki broj grešaka" načinjenih, od strane USAF-a. Zboga toga je bilo nemoguće da se prilikom donošenja odluke pravedno sagledju i ocene prednosti i nedostatci oba ponuđena modela. Konkurs je obnovljen 2010. godine, ali je ponovo bio propraćen skandalom, jer je USAF Boingu i EADS-u, greškom prosledio poverljive podatke, koji su sadržali informacije iz ponude obe kompanije.
Novi tanker, treba da zameni vremešne KC-135, koji su u službi od sredine pedesetih godina prošlog veka. KC-46, baziran je na dobro poznatom modelu 767. Radi se o savremenoj multifunkcijskoj platformi, koja će zadovoljiti potrebe USAF-a, za dopunu gorivom u vazduhu, prevoza tereta, putnika i pacijenata. Novi model će imati savremenu pilotsku kabinu, baziranu na onoj iz modela 787.
Ugovorom je predviđena nabavka 179 novih aviona, a ukupna vrednost posla procenjena je na 35 milijardi dolara. Prva serija od 18 aviona, treba da bude isporučena do 2017. godine.
24. februar 2011. | Slobodan Trifunović
Izvor
Нема коментара:
Постави коментар