субота, 9. април 2011.

Jurij Gagarin poginuo jer je avionom izveo nagli manevar


MOSKVA 09. 04. 2011
PRESS
REŠENA MISTERIJA... REZULTATI ISTRAGE O POGIBIJI PRVOG ČOVEKA U KOSMOSU
Avion MIG-15 UTI kojim je upravljao Jurij Gagarin pao je najverovatnije zbog toga što je prvi kosmonaut planete izveo nagli manevar, pokazuju rezultati istrage vladine komisije krajem 60-ih godina

Dosad ta dokumenta nisu bila dostupna javnosti, ali je uoči 50. godišnjice leta prvog čoveka u kosmos, 12. aprila 1961, sa njih skinuta oznaka tajnosti.
Gagarin je poginuo 27. marta 1968. tokom jednog od trenažnih letova zajedno sa vojnim pilotom Vladimirom Serjoginom kod sela Novoselovo u Vladimirskoj oblasti.
Misterija stara 43 godine
Načelnik odeljenja u predsedničkom arhivu Rusije Aleksandar Stepanov izjavio je juče da je Gagarin izveo nagli manevar da bi izbegao meteorološki balon ili, što je manje verovatno, da bi izbegao da uđe u gornji deo prvog sloja oblačnosti.
- Polazeći od analize nesreće i materijala istrage, može se zaključiti da je najverovatniji uzrok katastrofe oštar manevar, koji je izuzetno kritičan režim leta, nakon čega je Gagarinov avion pao u uslovima otežane meteorološke situacije - rekao je Stepanov.
Nerazjašnjene okolnosti u vezi sa smrću Gagrina izazivale su veliku pažnju svih ovih godina. Greška pilota, sudar sa meteorološkim balonom, upad u vazdušnu struju drugog aviona, gubitak svesti pilota instruktora, diverzija i pilotiranje pod dejstvom alkohola, samo su neka od nagađanja o Gagarinovoj smrti koja su se pojavljivala za više od 40 godina.
Naime, Gagarin se posle poduhvata kao kosmonaut vratio pilotiranju borbenim avionima. Da bi ponovo seo u vojni avion, morao je da prođe trening. Poginuo je tokom poslednjeg trenažnog leta, koji je trebalo da bude obavljen u krugu na visini od oko 4.000 metara, u oblasti grada Kiržač, istočno od Moskve.
Let je trebalo da traje do 30 minuta. Vreme nije bilo komplikovano za letenje, a vidljivost je iznosila više od deset kilometara. MIG-15 broj 625 poleteo je u 10.19 časova. Nekoliko minuta avion je leteo obavljajući najjednostavnije manevre, da bi u 10.25 sati Gagarin javio da je spreman da obavi glavni zadatak. Samo pet minuta kasnije, na iznenađenje kontrolora leta, Gagarin je javio da je zadatak obavljen i da traži dozvolu da okrene avion i vrati se na aerodrom.
Po planu, za ispunjenje zadatka trebalo je 20, a ne samo pet minuta. Ali, znajući da iza Gagarina sedi Serjogin, koji je bio komandant letačkog puka i koji je bez konsultacija sa kontrolom leta mogao da menja plan trenažnog leta, rukovodilac leta nije želeo da se buni.

Let kraći 15 minuta
Zbog čega je trenažni let skraćen za čitavih 15 minuta jedna je od enigmi kojoj komisija koja je istraživala uzroke nesreće nije poklonila posebnu pažnju. U 10.30 sati veza sa avionom je izgubljena. Kontrolori su i dalje pokušavali da uspostave vezu, ali odgovora iz aviona nije bilo. Za to vreme radari su i dalje pratili avion, sve do 10.43 časa, kada je avion nestao sa ekrana. Tada je avion bio udaljen oko 30 kilometara od aerodroma. Odmah su podignuti avion IL-14 i nekoliko helikoptera. Oni su više od četiri sata pokušavali da pronađu delove aviona i konačno su ih našli na 64 kilometra od aerodroma „Čkalovskaja".
Ag.

Нема коментара:

Постави коментар