недеља, 29. мај 2011.

Lauda vozi do Tivta

S. GREGOVIĆ | 28. maj 2011. 20:39
Tivatski aerodrom već u predsezoni prepun, najviše aviona iz Beograda. Po prvi put "Flaj Niki" organizovano dovozi putnike iz Evrope

OD svih luka na Crnogorskom primorju uoči glavne turističke sezone najprometnija je ona vazdušna. U Tivtu. Iako je do početka leta ostalo više nedelja, gužve na aerodromu, ali i najave koje stižu od inostranih agencija, nagoveštavaju rekordnu sezonu.
- Tokom prva četiri meseca ove godine preko naše piste je prošlo 57.899 putnika, što je za oko 9.000 više nego lane - kaže za „Novosti“ Ranko Bošković, direktor Aerodroma Tivat. - I maj je za oko 4.000 putnika bolji nego lane.
Povećanom prometu i nadama za obaranje rekorda ove sezone pre svega doprinose nove čarter linije iz Zapadne Evrope. Posle pet godina na tivatsko pristanište sleću letilice „Er Berlina“, koje dovoze organizovano nemačke turiste, iz Austrije, prvi put, doleću avioni „Flaj Nikija“ (aviokompanija poznatog automobilskog asa Nikija Laude), ruski „Aeroflot“ ima dnevni let Moskva - Tivat.
Do kraja sezone sletaće ovde avioni iz Rusije, Ukrajine, Nemačke, Norveške, Švedske, Švajcarske. Naravno, najviše će ih biti iz Beograda: samo će „Jat“ imati između pet i šest letova dnevno. Tu su, dakako, i avioni domaćeg „Montenegroerlajnza“, koji lete u više pravaca širom bivše Jugoslavije i prema zapadnoj i istočnoj Evropi.
- Sasvim je izvesno da ćemo premašiti prošlogodišnji promet koji je iznosio 542.000 putnika - ističe Bošković. - Najave su, zaista, veoma dobre i realno je da oborimo rekord iz 2007. godine, kada je registrovano 574.000 putnika.
Na pistu ovog, uglavnom, turističkog aerodroma, sve više sleću mali, privatni avioni, koji dovode bogatiji, turistički i poslovni svet. Lane su od 4.018 „rotacija“ takozvani „mali“ obavili 889.
Tivatska vazdušna luka se pripremala i ove predsezone za letnje gužve. Uloženo je prilično novca za nova, specijalna vozila („puž bek“ i druga), elevatore i druge objekte koji omogućavaju brže ukrcavanje i iskrcavanje putnika i njihovog prtljaga.
- Dugoročno gledano, tek slede veći poslovi, kako na podgoričkom, tako i na našem aerodromu - veli Bošković. - U toku je, naime, revizija master plana razvoja aviosaobraćaja do 2023. godine. Pri kraju je izrada studije o lokaciji za Tivat kojom će biti definisano proširenje i modernizacija. To zahtevaju kako velike svetske čarter kompanije, tako i sve frekventniji putnički saobraćaj na linijama koje joše uvek zovemo domaćim.
Aerodrom u Tivtu je i dalje jedan od retkih na kojem nema noćnog sletanja. Iako se već decenijama govori o tome (u vreme SFRJ je bilo i pokušaja da se to ostvari), poslednji avion koji kreće odavde, tokom najdužih letnjih dana mora da zarola pistu u 20 časova i 50 minuta. Krajem avgusta „tajming“ se pomera na 20 časova. To, dakako, smeta stranim čarter kompanijama koje planiraju letove prema zahtevima turoperatora. No, i taj problem će biti adekvatno tretiran u sklopu plana razvoja za naredni period.
PTICE
NEDAVNI sudar velikog orla i aviona tipa „embrajer“ crnogorskog avioprevoznika, kada je velika ptica napravila štetu letilici „Montenegroerlajnza“, koja se bila tek prizemljila, i dalje je ovde česta tema.
- Ptice su, standardno, problem svih aerodroma - kaže Bošković. - Oko naše piste ih je sve manje, nakon što je uklonjena deponija koja se nalazila preko puta aerodroma, koja je predstavljala stanište raznoraznih ptica. No, orlovi ponekad prelete, pa, eto, izazovu i sudar. U svetu već viđeno.


Нема коментара:

Постави коментар