IZVOR: TANJUG
Putnički i transportni avioni koji svakodnevno preleću Kipar, na putu od Evrope prema Bliskom istoku, često su izloženi riziku od incidenata zbog podele ostrva i postojanja grčke i turske kontrole leta koje međusobno direktno ne komunicaraju.
Međunarodni zvaničnici priznaju samo grčki centar za vazdušnu kontrolu, ali turski konrolori leta na severu ostrva daju instrukcije pilotima iako nisu autorizovani za to. Oni imaju svoj kontrolni centar još od 1977. godine.
"Piloti koji nisu upoznati sa komplikovanom politikom (na Kipru) slede ta upustva", izveštava agencija AP koja je došla do poverljivog izveštaja u kome se tvrdi da u tom vazdušnom prostoru "postoji visoki rizik od incidenata".
Pogotovo što grčki i turski kontrolori međusobno direktno ne komuniciraju i što od Evrope prema Bliskom istoku svakodnevno preleću stotine putničkih i transportnih aviona.
Agencija tvrdi, pozivajući se na povrljive izvore, da su poslednjih godina u nekoliko slučajeva izbegnute nesreće u poslednjem trenutku. Posebno se pominje sučaj u kome su oktobra 2008. godine jedan "Erbas" sa 330 putnika i jedan transportni avion u poslednjem času izbegli sudar u vazduhu.
Prema poverljivom dokumentu, tri slična incidenta su se desila između juna i oktobra 2006. godine, ali srećom nije došlo do sudara.
Kipar je podeljen posle vojne intervencije Ankare 1974. godine posle čega su Turci proglasili sopstvenu državu koju je dosad priznala samo Ankara.
Republika Kipar je član UN i EU. Turska strana na severu ima svoj kontrolni centar iako nije članica međunarodnih organizacija za civilnu avijaciju.
Putnički i transportni avioni koji svakodnevno preleću Kipar, na putu od Evrope prema Bliskom istoku, često su izloženi riziku od incidenata zbog podele ostrva i postojanja grčke i turske kontrole leta koje međusobno direktno ne komunicaraju.
Međunarodni zvaničnici priznaju samo grčki centar za vazdušnu kontrolu, ali turski konrolori leta na severu ostrva daju instrukcije pilotima iako nisu autorizovani za to. Oni imaju svoj kontrolni centar još od 1977. godine.
"Piloti koji nisu upoznati sa komplikovanom politikom (na Kipru) slede ta upustva", izveštava agencija AP koja je došla do poverljivog izveštaja u kome se tvrdi da u tom vazdušnom prostoru "postoji visoki rizik od incidenata".
Pogotovo što grčki i turski kontrolori međusobno direktno ne komuniciraju i što od Evrope prema Bliskom istoku svakodnevno preleću stotine putničkih i transportnih aviona.
Agencija tvrdi, pozivajući se na povrljive izvore, da su poslednjih godina u nekoliko slučajeva izbegnute nesreće u poslednjem trenutku. Posebno se pominje sučaj u kome su oktobra 2008. godine jedan "Erbas" sa 330 putnika i jedan transportni avion u poslednjem času izbegli sudar u vazduhu.
Prema poverljivom dokumentu, tri slična incidenta su se desila između juna i oktobra 2006. godine, ali srećom nije došlo do sudara.
Kipar je podeljen posle vojne intervencije Ankare 1974. godine posle čega su Turci proglasili sopstvenu državu koju je dosad priznala samo Ankara.
Republika Kipar je član UN i EU. Turska strana na severu ima svoj kontrolni centar iako nije članica međunarodnih organizacija za civilnu avijaciju.
Нема коментара:
Постави коментар