04. август 2011. | 19:05 | Извор: Бета
ВАРШАВА -
Због хаоса, јавашлука, намештања статистика, фалсификовања података о летовима, немарне и недовољне обуке пилота, што је посредни кривац за пад авиона председника Пољске Леха Качињског у Смоленску 10. априла 2010, распуштен је специјални 36. пук војног ваздухопловства који је превозио пољске званичнике.
Смењено је 13 одговорних за тај јавашлук у специјалном пуку, међу њима и тројица генерала одговорних за школовање пилота, а пољске званичнике убудуће ће превозити национална авиокомпанија ЛОТ специјалним летовима.
Одмах пошто је прошле седмице, после 14 месеци истраге, објављен извештај пољске државне комисије о узроцима и околностима несреће коју није преживео нико од чланова високе државне и војне делегације и посаде, оставку је поднео министар одбране Богдан Клих.
Извештај садржи и 45 врло конкретних препорука за армију и министарство одбране како се такве катастрофалне несреће не би понављале.
"Решени смо да брзо, и како видите не баш безболно, реализујемо препоруке из извештаја министра Милера о несрећи ТУ154 у Смоленску", казао је данас премијер Туск на заједничкој конференцији за новинаре са новим министром одбране Томашом Шемоњаком.
Министар је нагласио да ће добри пилоти из распуштеног пука задржати места у војном ваздухопловству.
Шемоњак је о смењеној тројици генерала и још 10 официра казао да то што су смењени не значи да су и кривично или дисциплински одговорни за несрећу.
Пољско војно тужилаштво води истрагу о кривичној одговорности за пад председничког "тупољева" по густој магли у шуму крај писте лоше опремљеног војног аеродрома у Смоленску у Русији.
Руски званични извештај Међудржавног комитета за авијацију (МАК) за несрећу криви пилоте Качињског, који су према сазнањима руске истраге покушали да слете по сваку цену по немогућим условима.
Пољски извештај уз додатне анализе и неке доказе које Руси нису имали тврди да пилоти нису били самоубице и нису намеравали да слете, већ им није из разних разлога пошао за руком нови покушај слетања.
Међу факторима зашто капетан авиона Аркадијуш Проташук није успео да дигне авион и одлети на аеродром где би имао услове за слетање, пољски извештај поред катастрофалне обуке, без тренажних летова на симулаторима и јавашлука у 36. пуку за превоз званичника, навео је и погрешне податке које су посади давали нервозни руски контролори и "жалосно" техничко стање руског аеродрома.
Одмах пошто је прошле седмице, после 14 месеци истраге, објављен извештај пољске државне комисије о узроцима и околностима несреће коју није преживео нико од чланова високе државне и војне делегације и посаде, оставку је поднео министар одбране Богдан Клих.
Извештај садржи и 45 врло конкретних препорука за армију и министарство одбране како се такве катастрофалне несреће не би понављале.
"Решени смо да брзо, и како видите не баш безболно, реализујемо препоруке из извештаја министра Милера о несрећи ТУ154 у Смоленску", казао је данас премијер Туск на заједничкој конференцији за новинаре са новим министром одбране Томашом Шемоњаком.
Министар је нагласио да ће добри пилоти из распуштеног пука задржати места у војном ваздухопловству.
Шемоњак је о смењеној тројици генерала и још 10 официра казао да то што су смењени не значи да су и кривично или дисциплински одговорни за несрећу.
Пољско војно тужилаштво води истрагу о кривичној одговорности за пад председничког "тупољева" по густој магли у шуму крај писте лоше опремљеног војног аеродрома у Смоленску у Русији.
Руски званични извештај Међудржавног комитета за авијацију (МАК) за несрећу криви пилоте Качињског, који су према сазнањима руске истраге покушали да слете по сваку цену по немогућим условима.
Пољски извештај уз додатне анализе и неке доказе које Руси нису имали тврди да пилоти нису били самоубице и нису намеравали да слете, већ им није из разних разлога пошао за руком нови покушај слетања.
Међу факторима зашто капетан авиона Аркадијуш Проташук није успео да дигне авион и одлети на аеродром где би имао услове за слетање, пољски извештај поред катастрофалне обуке, без тренажних летова на симулаторима и јавашлука у 36. пуку за превоз званичника, навео је и погрешне податке које су посади давали нервозни руски контролори и "жалосно" техничко стање руског аеродрома.
Нема коментара:
Постави коментар