среда, 21. септембар 2011.

Пекиншки мега аеродром


Кина почела градњу новог мега аеродрома у Пекингу, чијом ће изградњом кинеска престоница постати најпрометнија ваздушна лука са 370.000 путника дневно. Кинеске власти одлучиле се на тај потез пошто постојећи аеродромски капацитети неће моћи још дуго да издрже велики промет.
У Пекингу је почела изградња новог мега аеродрома који ће бити отприлике величине Бермуда и имати девет писта, а 2015. године, када се планира завршетак изградње аеродрома "Дасинг", кинеска престоница постаће најпрометнија ваздушна лука у коју ће слетати и са које ће полетати 370.000 путника дневно.

Нови аеродром, који ће бити трећа ваздушна лука у Пекингу, имаће осам писти за цивилно ваздухопловство и једну коју ће користити војска. Уместо ширења старог, кинеска престоница планира да у јужном предграђу Дасинг сагради нови аеродром који ће се простирати на 54 квадратна километра.
Тренутно се то место налази на сат вожње од центра града, али инжењери планирају да изграде још један крак метроа, па чак и једну линију брзих возова.
Почетак изградње новог аеродрома долази тек три године од отварања Терминала 3 на пекиншком аеродрому, велелепне структуре која је сама већа од свих пет терминала лондонског аеродрома Хитроу.
Убрзани развој кинеске ваздухопловне индустрије је, међутим, довео постојеће капацитете до тачке пуцања. "Није могуће додати ниједан једини лет у постојећи пренатрпани дневни распоред пекиншког аеродрома", наводи је Ли Ђиасинг, министар задужен за кинеску цивилну вадухопловну администрацију, пише лондонски Телеграф.
"Постојећи аеродром у Пекингу има годишњи капацитет од 75 милиона путника. Прошле године је кроз аеродром прошло 73 милиона путника. За две године биће попуњени сви капацитети, а аеродром се не може проширивати у недоглед", рекао је Чао Јунчун, професор на кинеском Универзитету цивилног ваздухопловства.
Нови аеродром ће услуживати не само Пекинг већ и град Тианђин и делове провинције Хебеј, будући да кинеска престоница полако прераста у мегалополис спајањем својих предграђа са предграђима суседних градова.
За разлику од Лондона који је тренутно најпрометнија ваздушна лука у свету, већину саобраћаја преко Пекинга обављају домаћи, кинески путници. Ове године, кинески путници су били четири пута бројнији од иностраних.
Прошле године, кинеска ваздухопловна индустрија је забележила профит од 5,6 милијарди долара, што је троструко више у поређењу са претходном годином. У наредних 20 година, Кина планира да купи најмање 4.300 нових авиона.

Нема коментара:

Постави коментар