IZVOR: BETA, NOVOSTI
Beograd -- Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije je saopštio da je pripremio program za uspostavljanje ravnoteže na tržištu avio-prevoza u Srbiji.
Oni navode da imaju program za stabilizaciju domaće avio-kompanije Jat koji će uskoro predstaviti javnosti.
|
Kako je navedeno, za primenu tog programa je potrebna podrška Vlade Srbije pre svega u obezbeđenju uslova za rad - potrebna je"pravilna politika izdavanja dozvola za letenje" uz uvažavanje principa reciprociteta prema drugim zemljama, odnosno stranim kompanijama.
"Čak i u potpunoj deregulaciji, kada se zvanično Multilateralni sporazum o otvorenom nebu primeni, naše tržište ima ogroman potencijal za otvaranje direktnih interkontinentalnih letova za Ameriku, Kanadu, Australiju i Kinu", istakao je sindikat pilota.
Sindikat je ukazao da se položaj Jata na tržištu pogoršao proteklih deset godina, a razlog je upravo politika izdavanja odobrenja za letove, odnosno to što strane firme imaju veća prava nego domaće.
"U Srbiji se promovišu takozvane 'low-cost kompanije' i jeftiniji avio prevoz, dok se u stvarnosti omogućava velikim alijansama da preuzmu putnike sa Aerodroma Beograd i da ih, preko tranzitnih aerodroma, prevezu do udaljenih destinacija u interkontinentalnom saobraćaju. Na taj način se Jatu nameće oštra nelojalna konkurencija", ukazuju piloti.
Tako "Jat prevozi samo 36 odsto putnika sa Aerodroma Beograd, što je primer koji nema ni jedna nacionalna kompanija u Evropi. Od ukupnog obrta novca u prodaji aviokarata sa tržista Srbije Jatu pripada samo 20 odsto".
"To znači da građani Srbije ostaju uskraćeni za prihod od poreza, učešća domaćih dobavljača i ostalih benefita za obrt od 200 miliona evra godišnje", ukazao je Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije.
"Čak i u potpunoj deregulaciji, kada se zvanično Multilateralni sporazum o otvorenom nebu primeni, naše tržište ima ogroman potencijal za otvaranje direktnih interkontinentalnih letova za Ameriku, Kanadu, Australiju i Kinu", istakao je sindikat pilota.
Sindikat je ukazao da se položaj Jata na tržištu pogoršao proteklih deset godina, a razlog je upravo politika izdavanja odobrenja za letove, odnosno to što strane firme imaju veća prava nego domaće.
"U Srbiji se promovišu takozvane 'low-cost kompanije' i jeftiniji avio prevoz, dok se u stvarnosti omogućava velikim alijansama da preuzmu putnike sa Aerodroma Beograd i da ih, preko tranzitnih aerodroma, prevezu do udaljenih destinacija u interkontinentalnom saobraćaju. Na taj način se Jatu nameće oštra nelojalna konkurencija", ukazuju piloti.
Tako "Jat prevozi samo 36 odsto putnika sa Aerodroma Beograd, što je primer koji nema ni jedna nacionalna kompanija u Evropi. Od ukupnog obrta novca u prodaji aviokarata sa tržista Srbije Jatu pripada samo 20 odsto".
"To znači da građani Srbije ostaju uskraćeni za prihod od poreza, učešća domaćih dobavljača i ostalih benefita za obrt od 200 miliona evra godišnje", ukazao je Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije.
Нема коментара:
Постави коментар