IZVOR: NOVOSTI
Beograd -- Srbija ove godine dobija „kategoriju jedan“ vazduhoplovnih vlasti SAD, što će omogućiti direktne letove između dve zemlje. Letovi, čini se, neće još skoro.
To našoj nacionalnoj avio-kompaniji, ali i drugim domaćim operaterima, ukoliko ih bude, otvara mogućnost za direktne letove ka SAD.
Naravno, nije realno očekivati od Jat ervejza da odmah po dobijanju ove kategorije otvori linije ka severnoameričkom kontinentu, jer su za to potrebne ozbiljne pripreme, kao i adekvatne letilice,
U pitanju su bar dva širokotrupna aviona koje srpski prevoznik nema.
Ipak, u roku od dve godine nacionalna avio-kompanija mogla bi da bude osposobljena za redovan saobraćaj ka Njujorku, Čikagu i Torontu.
Prema procenama, avio-kompanija koja će saobraćati između Srbije, sa jedne, i SAD i Kanade, sa druge strane, godišnje bi mogla da preveze najmanje 100.000 putnika.
Kako kaže Nebojša Starčević, direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, lane je pokrenuta procedura za dobijanje kategorije „jedan“. U prvoj polovini godine može se očekivati i prva kontrola predstavnika američkih vazduhoplovnih vlasti.
Kada bi postojao zahtev avio-kompanije za letove ka SAD, postupak dobijanja kategorije „jedan“ bio bi znatno ubrzan.
Avio-saobraćaj ka američkom kontinentu obustavljen je 1992. godine. Srbija je do 2002. imala kategoriju „jedan“ američkih vazduhoplovnih vlasti, koju je potom izgubila.
U dva navrata Jat je pokušavao da obnovi liniju (2004. i 2006. godine), ali bez uspeha. Srbija trenutno ispunjava sve uslove za dobijanje prve kategorije i nema sumnje da će to potvrditi i predstavnici američkih vazduhoplovnih vlasti.
Ipak, u roku od dve godine nacionalna avio-kompanija mogla bi da bude osposobljena za redovan saobraćaj ka Njujorku, Čikagu i Torontu.
Prema procenama, avio-kompanija koja će saobraćati između Srbije, sa jedne, i SAD i Kanade, sa druge strane, godišnje bi mogla da preveze najmanje 100.000 putnika.
Kako kaže Nebojša Starčević, direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, lane je pokrenuta procedura za dobijanje kategorije „jedan“. U prvoj polovini godine može se očekivati i prva kontrola predstavnika američkih vazduhoplovnih vlasti.
Kada bi postojao zahtev avio-kompanije za letove ka SAD, postupak dobijanja kategorije „jedan“ bio bi znatno ubrzan.
Avio-saobraćaj ka američkom kontinentu obustavljen je 1992. godine. Srbija je do 2002. imala kategoriju „jedan“ američkih vazduhoplovnih vlasti, koju je potom izgubila.
U dva navrata Jat je pokušavao da obnovi liniju (2004. i 2006. godine), ali bez uspeha. Srbija trenutno ispunjava sve uslove za dobijanje prve kategorije i nema sumnje da će to potvrditi i predstavnici američkih vazduhoplovnih vlasti.
Нема коментара:
Постави коментар