Tanjug | 16. 11. 2012.
Baza Tindal - Avion američkog vazduhoplovstva F-22 "raptor" srušio se blizu autoputa Penhendl na Floridi, ali pilot je uspeo bezbedno da se katapultira i nema izveštaja o tome da je bilo ko na zemlji povređen, saopštila je vojska.
Borbeni avion sa jednim sedištem srušio se u četvratak posle podne u blizini vazduhoplovne baze Tindal, južno od grada Panama Siti. Pilotu je ukazana medicinska pomoć u bazi, a deo autoputa gde se avion srušio je zatvoren.
Prelistavanjem interne dokumentacije i elektronske pošte, AP se uverio da su stručnjaci vazduhoplovstva do 2005. predložili čitav niz rešenja, uključujući izmene u prilivu kiseonika u maske pilota.
Ali, vojni zvaničnici nisu uvažili ključnu preporuku zato što nisu hteli nove troškove budući da je program već znatno premašio budžet.
Baza Tindal - Avion američkog vazduhoplovstva F-22 "raptor" srušio se blizu autoputa Penhendl na Floridi, ali pilot je uspeo bezbedno da se katapultira i nema izveštaja o tome da je bilo ko na zemlji povređen, saopštila je vojska.
Borbeni avion sa jednim sedištem srušio se u četvratak posle podne u blizini vazduhoplovne baze Tindal, južno od grada Panama Siti. Pilotu je ukazana medicinska pomoć u bazi, a deo autoputa gde se avion srušio je zatvoren.
Uzrok nesreće nije poznat, ali vazduhoplovstvo pokušava da reši probleme koje ima sa ovim avionom već nekoliko godina, navodi AP.
Piloti su 2008. počeli masovno da prijavljuju probleme sa nedostatkom kiseonika, primoravši vazduhoplovstvo da konačno prizna zabrinutost za sistem snabdevanja kiseonikom kod tog modela aviona.
Dve godine kasnije, problemi sa sistemom za snabdevanje kiseonikom doveli su do fatalnog pada aviona i mada je, na kraju, zaključeno da je uzrok bila greška pilota, svi F-22 "raptori" nisu leteli nekoliko meseci 2011. godine.
Nove restrikcije uvedene su u maju nakon što su dva pilota "F-22 u emisiji "60 minuta" na televiziji CBS izrazila zabrinutost. Vazduhoplovstvo je reklo da je F-22 bezbedan za letenje, ali su uvedene restrikcije u vidu zabrane letenja na velikim visinama kada piloti imaju najviše problema sa disanjem.
Prelistavanjem interne dokumentacije i elektronske pošte, AP se uverio da su stručnjaci vazduhoplovstva do 2005. predložili čitav niz rešenja, uključujući izmene u prilivu kiseonika u maske pilota.
Ali, vojni zvaničnici nisu uvažili ključnu preporuku zato što nisu hteli nove troškove budući da je program već znatno premašio budžet.
Нема коментара:
Постави коментар