STRAŠNA NESREĆA U SELU MEDVEĐA KOD TRSTENIKA - INSTRUKTOR LETENJA IVAN ŠEKULARAC (32) I PILOT SRĐAN ČOLIĆ (20) NASTRADALI U „PAJPERU" KOJI JE ZAKAČIO DALEKOVOD I SRUŠIO SE U REKU
Ivan Šekularac (32) iz Trstenika i Srđan Čolić (20) iz Brusa poginuli su u sportskom avionu „pajper" koji se juče oko 14.30 srušio u Moravu kod sela Medveđa, desetak kilometara od Trstenika.
- Avgust 2011. pilot letelice „cirus" na takmičenju zakačio drugu letelicu, nije bilo povređenih, oba aviona oštećena
- Maj 2011. avion „cesna 206" prinudno sleteo, pilot i kopilot lakše povređeni
- April 2011. u padu privatnog aviona „cesna 172" kod Mrčajevaca poginule tri osobe
- Mart 2011. „cesna" mađarske firme „Cegcentrum" sletela bez izvučenog stajnog trapa, dva člana posade nepovređena
- Novembar 2010. pilot sportskog aviona izgubio kontrolu nad letelicom i pošto je leteo na maloj visini, udario je u automobil „golf" u pokretu na putu Šabac-Ruma
- Septembar 2010. na aerodromu „Lisičji jarak" srušio se sportski avion, tipa ZLI CDL 526, vlasništvo aero-kluba „Falkons" iz Zrenjanina, a u nesreći su poginuli pilot i njegova saputnica
- Jul 2010. pilot aviona „pl 12 t-300" nije uspeo da poleti sa letilišta „29. novembar" kod Kikinde, letelica je izletela sa staze, ali u udesu nije bilo povređenih
- Mart 2010. na aerodromu „Ečka" kod Zrenjanina, prilikom trenažnog leta 27. marta, pilot helikoptera „hilar UN - 12" zadobio je teže povrede kada se njegova letelica srušila sa visine od oko 40 metara.Šekularac je preminuo odmah po padu aviona, dok je Srđan Čolić sa probijenim plućnim krilom prenet u bolnicu u Kruševcu, gde je ubrzo izdahnuo. Lekarske ekipe brzo su stigle na mesto nesreće i utvrdile da je Šekularac već mrtav. Učinili su sve da pomognu Srđanu, ali je on preminuo na putu do bolnice, pa je u Kruševcu samo konstatovana njegova smrt.
Inače, avion je bio nasukan na sredini Zapadne Morave koja na ovom mestu može i da se pregazi. Uz skelu i Moravu bilo je puno meštana, ali kako kažu, niko od njih nije bio tu kada se avion srušio. Svi tvrde da ne poznaju poginule. Kažu: „Jedan je prevezen u Kruševac, a drugi je još pod vodom."
Bez šansi - Šekularac preminuo odmah po padu letelice, dok je Čolić sa probijenim plućnim krilom prenet u bolnicu, gde je ubrzo izdahnuo. Kobni let - Avionom, prema nepotvrđenim informacijama, upravljao je Čolić, koji je tog dana šest puta uzletao, a kod kobnog sedmog leta pridružio mu se Šekularac
Foto: Tanjug
Prema nezvaničnim informacijama, avionom je upravljao Čolić, koji je imao pilotsku dozvolu, iako su prve informacije govorile da je bio učenik koji je pohađao časove vožnje.
Nasukana letelica
On je, kako smo saznali, tog dana šest puta uzletao i sletao, a u sedmom uzletu mu se pridružio instruktor letenja Šekularac iz aero-kluba „Trstenik". Tokom tog kobnog leta izgubili su kontrolu nad letelicom, nisu uspeli da izbegnu dalekovod i potom su se survali u reku.
Avionske nesreće u Srbiji
- Avgust 2011. avion „dromader", koji je zaprašivao komarce, prinudno sleteo na Novom Beogradu, pilot je prošao bez povreda, dok je letelica uništena- Avgust 2011. pilot letelice „cirus" na takmičenju zakačio drugu letelicu, nije bilo povređenih, oba aviona oštećena
- Maj 2011. avion „cesna 206" prinudno sleteo, pilot i kopilot lakše povređeni
- April 2011. u padu privatnog aviona „cesna 172" kod Mrčajevaca poginule tri osobe
- Mart 2011. „cesna" mađarske firme „Cegcentrum" sletela bez izvučenog stajnog trapa, dva člana posade nepovređena
- Novembar 2010. pilot sportskog aviona izgubio kontrolu nad letelicom i pošto je leteo na maloj visini, udario je u automobil „golf" u pokretu na putu Šabac-Ruma
- Septembar 2010. na aerodromu „Lisičji jarak" srušio se sportski avion, tipa ZLI CDL 526, vlasništvo aero-kluba „Falkons" iz Zrenjanina, a u nesreći su poginuli pilot i njegova saputnica
- Jul 2010. pilot aviona „pl 12 t-300" nije uspeo da poleti sa letilišta „29. novembar" kod Kikinde, letelica je izletela sa staze, ali u udesu nije bilo povređenih
- Mart 2010. na aerodromu „Ečka" kod Zrenjanina, prilikom trenažnog leta 27. marta, pilot helikoptera „hilar UN - 12" zadobio je teže povrede kada se njegova letelica srušila sa visine od oko 40 metara.
Doktor Miroljub Dodić, koji je brzo došao na mesto nesreće, kaže da dvojici pilota nije bilo spasa.
- Nestala je struja u ambulanti. Dotrčali su po mene i rekli da je pao avion. I da ima žrtava - priča doktor Miroljub Dodić, koji se zatekao na dežurstvu u ambulanti u selu Medveđa, i dodaje:
- Trebalo mi je petnaest minuta da stignem do Morave. Jedan putnik iz aviona bio je živ. Uspeo je da izađe iz aviona i meštani su ga prevezli čamcem. Pregledao sam ga, teško je disao, krvario je. Imao je krv na licu i po vratu.
Zvaničnici bez detalja o nesreći
Direktorat civilnog vazduhoplovstva samo je potvrdio pad aviona, ali bez više detalja o okolnostima nesreće. Predstavnici Komisije za utvrđivanje uzroka udesa u civilnom vazduhoplovstvu juče su do kasno uveče utvrđivali okolnosti nesreće.
MUP i načelnik Odseka za vanredne situacije Policijske uprave Kruševac Prvoslav Vidanović naveli su da se nesreća najverovatnije dogodila kada je avion zakačio kablove dalekovoda, ali ni oni nisu imali više detalja.
Akrobacije nad rekom
Nikolica Veselinović iz Medveđe kaže da je primetio kako se avion „muči" u vazduhu neposredno pre pada.
- Vozio sam traktor i video sam da avion ulazi u neku nisku putanju, možda kilometar odavde. Gledao sam kako je počeo da pilotira nad rekom i bilo mi je čudno zašto izvodi neke akrobacije. Čuo sam kako motor menja zvuk i mislio sam nemoguće je, neće valjda da padne.
Onda je udario u žicu dalekovoda i pao, ali pre toga, bar kako ja mislim, imao je neki problem i zato se tako nisko spustio pre nego što je pao. Odmah sam došao do mesta nesreće. Komšija Miloš Vasić uzeo je moj čamac i odmah su izvadili iz vode mladića koji je bio živ.
Нема коментара:
Постави коментар