понедељак, 18. јул 2011.

Direktorat: Er Beograd nije ovalašćen za prevoz putnika


Direktorat civilnog vazduhoplovastva Srbije upozorio je danas da preduzeće Er Beograd (Air Belgrade) nije ovlašćeno za obuku letačkog i drugog vazduhoplovnog osoblja.
Er Beograd, kako je naveo Direktorat, na svojoj internet stranici nudi vazdušni prevoz putnika i robe, hitan medicinski transport putnika i organa, vazdušnim putem - helikopterom i avionom, školovanje letačkog, kabinskog i zemaljskog osoblja.

"Er Beograd nije ovlašćena organizacija za obuku letačkog i drugog vazduhoplovnog osoblja, niti je ovlašćena za obavljanje javnog avio prevoza (čarter, avio-taksi i medicinski prevoz) ili bilo koje druge delatnosti koja zahteva sertifikat koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije", istaknuto je u saopštenju Direktorata.

Dodaje se da Direktorat nije ni u kakvom partnerskom odnosu s preduzećem Er Beograd.

Izvor: Blic on line

Direktorat: Er Beograd nije ovalašćen za prevoz putnika


Direktorat civilnog vazduhoplovastva Srbije upozorio je danas da preduzeće Er Beograd (Air Belgrade) nije ovlašćeno za obuku letačkog i drugog vazduhoplovnog osoblja.
Er Beograd, kako je naveo Direktorat, na svojoj internet stranici nudi vazdušni prevoz putnika i robe, hitan medicinski transport putnika i organa, vazdušnim putem - helikopterom i avionom, školovanje letačkog, kabinskog i zemaljskog osoblja.

"Er Beograd nije ovlašćena organizacija za obuku letačkog i drugog vazduhoplovnog osoblja, niti je ovlašćena za obavljanje javnog avio prevoza (čarter, avio-taksi i medicinski prevoz) ili bilo koje druge delatnosti koja zahteva sertifikat koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije", istaknuto je u saopštenju Direktorata.

Dodaje se da Direktorat nije ni u kakvom partnerskom odnosu s preduzećem Er Beograd.

Izvor: Blic on line

Next Generation Transition(R) Unveiled

Američka Nacionalna uprava za bezbednost drumskog saobraćaja (NHTSA) odobrila je korišćenje prvog letećeg automobila "Tranzišn" kojem sklopiva krila omogućuju da po potrebi poleti. Auto-avion koštaće oko 250.000 dolara, a do sada je naručeno stotinak komada.
"Tranzišn" je vozilo firme "Terrafugia" koje se u razvoju nalazilo od 2008. godine. Uptrebna dozvola se čekala zbog lakših plastičnih prozora umesto stakla, kao i težih guma od automobilskih, a koje su preko potrebne za sletanje i standardnu vožnju putem.

Osim toga, "tranzišn" je još prošle godine dobio "zeleno svetlo" od američke Federalne uprave za aviosaobraćaj (FAA) i registrovan je kao "laki sportski avion".

Vlasnik će "tranzišn" uz normalnu vozačku dozvolu smeti da vozi po putu, ali za letenje je potrebna sportska pilotska dozvola. Međutim, čar ovog vozila je uništena propisom da se ne sme poletati sa puta, ili sletati na njega, već samo sa aerodroma. 

Cena letećeg automobila je oko 250.000 dolara, a do sada je već naručeno stotinak komada. 



Odobrena upotreba automobila-aviona





Vanzemaljci stigli u Kruševac!?

15. 07. 2011. 21:49h | Večernje novosti| 
 Navodna vest američkog tabloida “Vikli vorld njuz” o invaziji vanzemaljaca na našu planetu najviše je zabrinula - Kruševljane. U gradu pod Bagdalom danima pričaju o misterioznim letelicama koje ih nadleću, pa je nekim Čarapanima ova “informacija” rasplamsala maštu i uverila ih da je na pomolu intergalaktički rat.

Neidentifikovani leteći objekti uznemirili su Kruševljane početkom jula kada su jaki, neobični zvuci još neobičnijih letilica nekoliko noći parali nebo. Psi su, kažu Čarapani, lajali kao nikad ranije. Jedni su bili uvereni da je reč o NATO avionima, da drugi su tvrdili da je reč o nekoj daleko većoj misteriji.

Na lokalnoj televiziji Plus u emisiji “Ispovedaonica” prikazali su i snimak letelica koje su prepale Kruševljane.

- Tokom emisije javio se čovek koji je rekao da ima snimak NLO i zamolio za anonimnost - priča autor Igor Milosavljević. - Video-zapis je amaterski i nije najjasniji, ali vidi se dovoljno i čuju se parajući zvuci tok letećeg objekta. Kada smo prikazali snimak, telefon se usijao, a gledaoci su počeli da potvrđuju da su bili svedoci sličnih pojava. Bilo je i nevernih Toma, ali mnogo više onih koji smatraju da nismo sami u Kosmosu.
Da “brigu” zbog vanzemaljaca sa Kruševljanima dele i žitelji ostatka Srbije, ubedljivo svedoči više od 200 komentara na tekst, objavljen na našem sajtu, o navodnoj invaziji vanzemaljaca. Reč je o tekstu u kome navodni naučnik iz programa “Seti” tvrdi da su tri velika svemirska broda primećena kod Jupitera i da će u novembru stići do zemlje.

O “ozbiljnosti” ove vesti dovoljno govori da je sajt “Vikli vorld njuz”, koji je objavio ovu priču, specijalizovan za priče poput one da je Hilari Klinton usvojila dete svemirca ili da je Abraham Linkoln bio žena.

To ipak nije sprečilo brojne čitaoce da se uključe u žustru raspravu. Dok jedni predlažu da vanzemaljcima ponudimo koaliciju i pripremimo im pistu za sletanje na Koridoru 10, drugi su uvereni da bi im se trebalo suprotstaviti i to turbo-folkom kao glavnim oružjem. Jedan od komentatora je na staru melodiju ispevao prigodne stihove - “jedanaeste, jedanaeste svemirac udario...”.

- Pročulo se da na Zemlji nema nikoga ko može da pobedi Novaka Đokovića pa su poslali najboljeg među njima da pokuša - napisao je komentator sakriven iz imena “Nole”.

“Optimisti” su sigurni da se svemirci neće dugo zadržati ukoliko slete u Srbiju. Brzo će, kažu, shvatiti da na njihovoj planeti i nije tako loše. Pesimisti su međutim zabrinuti da će i svemirci pre Srbije - ući u Evropsku uniju. 

Izraelski avioni bombardovali tunele u Gazi

Izraelski borbeni avioni bombardovali su prošle noći dva tunela za krijumčarenje na jugu pojasa Gaze i jedan za ubacivanje militanata u Izrael na severu te teritorije kojom vlada islamistički Hamas.

To je bilo drugo bombardovanje u roku od dva dana, a usledilo je kao odgovor na raketnu vatru iz pojasa Gaze. Raketiranje se nastavilo posle bombardovanja, ali povređenih i štete nije bilo.

Prema vojnim podacima jedanaesta raketa ili mina ispaljeno je na jug Izraela od početka ovog meseca. U izraelskom bombardovanju je petoro ljudi ranjeno, a dvoje se vodi kao nestalo, prenele su svetske agencije.

Bombardovanju je prethodio napet dan u kome su izraelski vojnici ubili jednog Palestinca za vreme hapšenja u Nablusu na Zapadnoj obali. Vojska je saopštila da je čoveka pogodila u noge dok je pokušavao da pobegne.

Palestinski medicinski izvori su rekli da je 22 - godišnja žrtva pogođena najmanje dva puta u oba boka i da je preminula na putu za bolnicu. Ubijeni Ibrahim Sarhan išao je džamiju na jutarnju molitvu kada je pogođen, reko je njegov rođak.

Izraelska vojna policija povela je istragu tog ubistva u skladu s novom politikom koja zahteva da se to odmah učini.

Palestinac je poginuo u trenutku velike napetosti u Izraelu i u Palestinskoj upravi, koja je najavila da će unilateralno proglasiti državnost u septembru u Generalnoj skupštini UN što je podstaklo brige da će izbiti novi talas nasilja na Zapadnoj obali.

Tanjug | 14. 07. 2011. - 11:08h Foto: Reuter

Srušio se avion u Brazilu, 16 ljudi poginulo


14. Jul. 2011 | (10:19 -> 11:41), Izvor : Beta
Svih 16 putnika i članova posade je poginulo u sredu kada se na severoistoku Brazila ubrzo po poletanju prinudno sleteo avion i zapalio se, saopštila je uprava vazduhoplovstva. 

Mali avion sa dva motora je leteo u domaćem saobraćaju, a svi putnici su najverovatnije bili Brazilci.  
Jedan od putnika je posle prinudnog sletanja pokušao da dozove pomoć, šaljući kroz prozor znake posmatračima, ali se letelica zapalila pre nego što je pomoć uspela da stigne, naveli su svedoci.  
Posada aviona koji je leteo iz grada Resife u grad Natal prijavila je smetnje ubrzo po poletanju oko 7.00 ujutru po lokalnom vremenu, a istraga o uzroku nesreće je u toku.
Pilot je pokušao da na obližnju plažu prizemlji letelicu, ali je avion sleteo na prazan plac i ubrzo se zapalio.  

четвртак, 7. јул 2011.

Više ratova zbog „dronova”

Raste globalna potražnja za avionima-robotima, glavnom američkom oružju u borbi protiv terorizma

Vašington – Na nedavnoj vazduhoplovnoj izložbi u Kini, domaćini su kao najnovije dostignuće svoje vojne industrije pokazali model naoružane bespilotne letelice na mlazni pogon. Ona nosi oznaku WJ-600, a uz nju je prikazano i desetak drugih modela „dronova”, aviona-robota, što je, po oceni „Vašington posta” u izveštaju sa ovog događaja, dokaz da Kina nastoji da uhvati korak sa Amerikom i u ovoj tehnologiji.
Ali i da učini korak dalje. Za razliku od SAD koje oružjem opremljene „zujalice” (kako se može prevesti reč engleska reč „dron”) prodaje samo najbližim saveznicima, Kina je spremna da svoje „klonove” (jer verovatno je reč o manje ili više vernim kopijama američke tehnologije), isporučuje svim zainteresovanima na globalnom bazaru vojne opreme.
Takvih je, smatra prestonički dnevnik, mnogo. Pozivajući se na izveštaj konsultantske firme „Til grup”, „Vašington post” navodi da će u ovoj dekadi stavke za „dronove” u vojnim budžetima širom sveta dostići 94 milijarde dolara. Proizvodnja ovih letelica raznih namena, od izviđačkih do ofanzivnih, i raznih veličina – od dimenzija samo nešto manjih od borbenih aviona, do onih nalik dečjim igračkama – postaje najdinamičniji sektor svetske vazduhoplovne industrije.
Za Pentagon ovo je postalo glavno oružje u američkom ratu protiv terorizma. Prvi put upotrebljeni tokom devedesetih, kao izviđačke (špijunske) letelice iznad Bosne i Srbije (Kosova), njihove mogućnosti i ukupan broj u međuvremenu su dramatično porasli. Dok ih je na početku ovog veka bilo jedva pedesetak, danas je samo na ratištima u Iraku i Avganistanu angažovana većina od ukupno oko 7.000 ovih aviona, čija tehnologija uključuje sva moderna dostignuća aeronautike, robotike i elektronike.
Najviše je međutim elemenata video-igrica. Američkim „dronovima” upravljaju naime operativci CIA iz više od 10.000 kilometara udaljenih baza na američkom tlu. Oni video-snimke sa njihovih kamera pregledaju u realnom vremenu, identifikuju ciljeve, i posle zelenog svetla nadležne komande pritiskaju dugme koje lansira rakete.
Na ovaj način dosad je od 2006. eliminisano blizu 2.000 osumnjičenih terorista i talibanskih pobunjenika (ali i veliki broj civila). Ubijeno je bar dve trećine visokih komandanta Al Kaide, a izviđački „dronovi” su obezbedili i važne podatke za akciju likvidacije Osame bin Ladena.
Zanimljivo je i da je više napada na ovaj način izvršeno za dve i po godine Obaminog predsednikovanja nego tokom celog mandata njegovog prethodnika Džordža Buša. To znači da je ovo postalo „oružje po izboru”, koje se, sem na bojištima u dve zemlje sa kojima je Amerika zvanično u ratu, koristi i na teritorijama država koje to nisu: Pakistana, od prošle godine i Jemena, a odnedavno i Somalije. Tvrdi se takođe da lete i iznad Libije, ali se ne zna da li samo u izviđačkim ili i u borbenim misijama.
Kao novo sredstvo koje svakako menja način kako se vode ratovi – ali i kako se razmišlja o njima – bespilotne letelice nisu bez pratećih kontroverzi. Ima ih više vrsta: od toga da donose nove nedoumice o „pravilima i običajima” oružanih sukoba, pa do procena da, zato što je njihov učinak „hirurški”: precizan i bez gubitaka na strani napadača, u stvari povećavaju rizik međunarodnih sukoba, odnosno smanjuju globalno obuzdavanje u primeni vojne sile.
U izveštaju Saveta UN za ljudska prava, iz jula prošle godine, SAD su pozvane da pokažu „veću uzdržanost” u njihovom korišćenju. U tom konciznom dokumentu od samo 29 strana, dovedene su u sumnju i legalne osnove za njihovu upotrebu, s obzirom na to da prvi put u istoriji civili jedne obaveštajne agencije upravljaju robotima u vojnim misijama.
Zvanično američko objašnjenje jeste da u tome nema ničeg spornog, budući da je zvanično u ratu protiv Al Kaide i da je reč o akcijama koje su u suštini samoodbrambene. Jedan zvaničnik UN je ovakvo tumačenje ocenio kao „prenapregnuto”, dok je ovde bilo tekstova nekih profesora prava u kojima se iznosila teza da su operativci CIA koji su „piloti” ovih letelica u statusu „nezakonitih boraca”, jer ne nose uniforme i deluju izvan ratišta.
Kako god bilo, ulazak Kine u ovaj segment je nesumnjivi pokušaj da se parira američkoj superiornosti. Pakistan je već najavio da će ova sredstva da nabavlja od svog severnog suseda. Indija je ove godine saopštila da će proizvoditi sopstvene, sa mogućnošću da ispaljuju rakete i lete na visinama od devet kilometara. Iran je prošlog leta saopštio da takođe poseduje bespilotnu letelicu koju je predsednik Mahmud Ahmadinežad nazvao „ambasadorom smrti”. Naravno, podrazumeva se da u tom delu sveta u ovoj tehnologiji prednjači Izrael, inače posle SAD najveći proizvođač „dronova”.
Kako se pominje, Pentagon je poručio i modele koji mogu da se lansiraju sa nosača aviona (dosad su poletali samo iz kopnenih baza), što će njenim flotama omogućiti dolet tri puta veći od onoga koji sada imaju avioni sa pilotima. Trka koja je tek počela, po svemu sudeći, naglo se ubrzava.
Milan Mišić