недеља, 19. јун 2011.

У Вислу се срушио авион током акробатског лета

Бета | 18.06.2011.  Фото: Фонет / Епа
ВАРШАВА, 18.јуна 2011.(Бета) - На популарном аеросола у Плоцк током акробатског лета један од најбољих пилота Пољске није успео да савлада тешку акробатску фигуру и његов авион се пред очима публике срушио у Вислу.

Спасиоци су после 20 минута успели да извуку из разбијеног авиона типа "Кристен игл" Марека Шуфу, иначе пилота боинга 767 у пољској авиокомпанији ЛОТ.
После 40 минута покушаја оживљавања хитна помоћ га је превезла у болницу.За сада нема информација у каквом је стању пошто је повређени дуго био у води.

Авион Марека суфе, који је вицешампион Пољске у акробатским летовима, срушио се предвече док је над реком изводио атрактивну комбинацију фигура на малој висини.
"Марек је како видим на филму летео исувише ниско. Недостајало му је за ту фигуру пет метара", казао је после несреће његов колега и пријатељ из акробатског тима Иренеуш Јешонек.
Гледаоцима ТВН24 Јешонек је објаснио да пилот има бољу процену над копном него над водом где се врло тешко прецизно одредјује висина.Организатори аерошоуа у Плоцк отказали су због несреће и данашњи.









субота, 18. јун 2011.

Vojnotehnički institut razvio novo oružje

R. DRAGOVIĆ | 17. jun 2011. 21:03
Vojnotehnički institut u Žarkovu razvio novo naoružanje i opremu koju će predstaviti na sajmu „Partner 2011“. Favoriti vojnih inžinjera su letelica „vrabac“, haubica „sora“, ali i roboti na daljinu

BUMBARA“ koji razvaljuje oklope, „lastu“ na čijim leđima uče piloti borbenih aviona, „vrapca“ snimatelja ili „milicu“ - ubicu tenkova nije stvorila dečija mašta, već najbolji domaći tvorci naoružanja iz Vojnotehničkog instituta (VTI). Reč je samo o delu projekata kojim će se najveća vojna naučna ustanova predstaviti na predstojećem Sajmu naoružanja i vojne opreme „Partner 2011“.
Iz beogradskog naselja Žarkovo, gde su laboratorije VTI, ka kupolama Beogradskog sajma sledeće nedelje krenuće još petnaestak prototipova i završenih sredstava. Vojni konstruktori naročito su ponosni na domaću bespilotnu letelicu „vrabac“, koja je gotovo u potpunosti proizvod domaćeg znanja i umeća. Prioritet u njihovom radu imaju potrebe naše vojske.
http://oldwww.rts.rs/upload/storyBoxFileData/2010/01/09/489951/Vrabac.pdf
- Kupljena je samo kamera, dok je sve ostalo razvijeno i napravljeno kod nas - kaže direktor ove ustanove pukovnik Zoran Rajić. - Zahtev Vojske Srbije bio je da napravimo praktičnu letelicu, koja može u realnom vremenu da snima situaciju na tlu. Lansira je vojnik iz ruke, a spušta se padobranom, tako da joj ne treba pista, niti katapult. Teška je oko sedam kilograma, a pakuje se u malo veći kofer.
Iza kapija instituta vojni inžinjeri već nekoliko godina rade na modularnom robotizovanom sistemu, poznatijem kao - „milica“. Iza suptilnog nadimka kriju se bacači raketa na gusenicama kojima se upravlja daljinskim upravljačem. Zadatak „milice“ je da se prikrade bunkeru ili zasedi i omogući prolaz pešadiji. „Micin“ mlađi brat je „toro“ - vozilo na točkovima, čija je namena da uklanja eksplozivne naprave. I njegov mozak je na bezbednoj udaljenosti, a mine kupi robotizovana ruka.
U serijskoj proizvodnji u fabrici „Utva“ u Pančevu odavno je avion za obuku „lasta 95“. Stručnjaci za naoružanje razvili su i laserski vođenu avionsku bombu, ali i raketu vazduh-zemlja „grom B“. Ovo oružje probija pancirni čelik od metar debljine, a može da raznese i pet puta deblju betonsku ploču.
Na spisku dostignuća vojnih inžinjera je i nova verzija rakete „maljutka 2“, samohodna haubica „sora“, usavršeni kamioni FAP sa pogonom na četiri ili šest točkova, ali i računarska mreža za obradu podataka dobijenih sa radara, kao i već poznati protivoklopnjak „bumbar“.
Ovo naoružanje rođeno je u 22 laboratorije instituta, od čega je najvredniji deo za ispitivanje aerodinamičnosti letelica, kakav postoji u svega nekoliko država na svetu. U pet aerotunela za testiranje aviona stvaraju se uslovi kakvi vladaju na nebu.


Отказан лет из Чикага


Долазак пвог авиона америчке авиокомпаније "Свифт ер Ел-Ел-Це" из Чикага отказан је, а о новом термину биће саопштено накнадно. Авионска линија Београд-Чикаго биће успостављена поново после 19 година прекида.
Лет авиона америчке авиокомпаније "Свифт ер Ел-Ел-Це", која треба да успостави директне летове на линији Чикаго - Београд отказан је, саопштила је Управа града Београда. Авион је требало да слети у Београд у 16 часова, али није полетео из Чикага у 21 час по локалном времену, јер није обезбеђена потпуна документација, преноси Бета.
Због отказивања лета неће бити одржан ни дочек авиона на Аеродрому "Никола Тесла" коме је требало да присуствују представнци града Београда, Министарства за инфраструктуру и енергетику, Директората за цивилно ваздухопловство, америчке амбасаде у Београду.

После 19 година, директним летом из Чикага требало је да допутују први путници, са којима ће бити и представници града Чикага и чикашког међународног аеродрома "Рокфорд". 
О новом термину лета, како је најављено, биће издато накнадно саопштење, а директни летови на линији Чикаго - Београд обављаће се са слетањем у Загребу.
Америчка ваздухопловна компанија добила је дозволу за обављање чартер летова на линији Београд - Загреб - Чикаго и обрнуто, за период од 17. јуна до 29. децембра. Београд са Чикагом има потписан међународни споразум којим су та два града побратимљена.

четвртак, 16. јун 2011.

Od 20. juna direktni letovi od Beograda do Dubrovnika

Tanjug | 16. 06. 2011.
BEOGRAD - Kompanija "Kroacija erlajnz" uvešće od 20. juna direktne letove na liniji Beograd - Dubrovnik, najavio je danas taj avioprevoznik.

Povodom prvog leta "Kroacije erlajnz" na toj liniji na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" biće organizovan doček aviona i konferencija za novinare.
 
Medijima će se obratiti generalni direktor beogradskog aerodroma Velimir Radosavljević, direktor "Kroacije erlajnz" Srećko Šimunović i ambasador Hrvatske u Beogradu Željko Kuprešak, navedeno je u saopštenju.
 
Beogradski aerodrom je ranije najavio da će hrvatska nacionalna aviokompanija od 20. juna leteti na toj liniji dva puta sedmično.
 
Letovi će se, kako je tada saopšteno, obavljati sa poletanjima iz Beograda ponedeljkom u 10.50 časova i sredom u 19.40 časova.
 
"Kroacija erlajnz" će ka Dubrovniku saobraćati turboelisnim avionom najnovije generacije "bombardje Q400", kapaciteta 76 sedišta.

U Francuskoj identifikacija poginulih u avio nesreći 2009 godine


16. Jun. 2011 | 11:22, Izvor : Beta
Posmrtni ostaci sto četvroro putnika aviona Er Fransa koji se 2009. godine srušio u Atlantik, preneti su danas u Francusku radi identifikacije. U toj nesreći je poginulo svih 228 putnika i članova posade. Tela poginulih i ostaci aviona koji se 2009. godine na putu od Rio de Žaneira do Pariza srušio u Atlantski okean prebačeni su brodom u francusku luku Bajon, a potom poslati u Pariz i Tuluz.
Posmrtni ostaci poginulih pronađeni su u aprilu ove godine uz pomoć robota-sondi na dubini od 3.900 metara. Još uvek nije utvrđen uzrok nesreće.

среда, 15. јун 2011.

Oborite avione koji zaprašuju Srbe!

Prošle nedelje, ispred Skupštine Srbije, u centru Beograda, održan je još jedan u seriji bolesno-bizarnih protesta. Ovog puta svojim fanatičnim pristalicama obratio se izvesni Nikola Aleksić, koji tvrdi da je „direktor Ekološkog pokreta Novog Sada i predsednik skupštine Ekološkog pokreta Srbije - Saveza ekoloških organizacija Srbije“ i upozorio Srbe da nepoznati NATO avioni lete našim nebom i odatle nas zaprašuju otrovima i nepoznatim vlaknima od kojih se koža pretvara u riblju krljušt. Aleksić je od Vojske zatražio da Protivvazdušna odbrana odmah stupi u dejstvo i krene da obara neprijateljske letilice! Rat protiv pošasti zvane „Chemtrail“ može da počne!



Sa zakašnjenjem od pedeset godina, Srbi su se aktivno i s ljubavlju uključili u teoriju zavere pod šifrovanim imenom „Chemtrail“. Ovaj moždani komplot tvrdi da beli tragovi na nebu koji ostaju iza aviona nisu rezultat kompresije vazduha pod niskim temperaturama – već da su u pitanju hemijski i biološki otrovi koji se izbacuju sa velikih visina.
U jednom od mnogih zavereničkih priručnika za poremećene pristalice otrovnih mlaznica, piše sledeće: „Normalne mlaznice nastaju od izduvnih gasova izbačenih iz turbina avionskih motora. One se na visini preko 10.000 metara pretvaraju u ledene kristale i normalno se mogu održati u vazduhu najviše 20 minuta. Za razliku od njih, hemijski mlazovi ostaju da vise u vazduhu veoma dugo i onda se polako šire i poveziju, formirajući oblak tipa cirus. Mlaznice se polažu najčešće u obliku znaka X ili mreže. U knjigama Death from the Skies i Healing Codes for the Biological Apocalypse, Dr Len Horowitz tvrdi kako se radi o raspršivanju priona, bjelančevina koje su u stanju da se pod određenim okolnostima pretvore u kristale, a onda zavisno od toga kojim se frekvencijama izlože, oni izazivaju određene bolesti kao npr. bolest ludih krava, Creutzfeld Jacobs Sindrom, i cijeli niz drugih zdravstvenih poremećaja kod ljudi i životinja. Nakon što se sva populacija planete inficira prionima, onda je dovoljno da se određeni regioni izlože elektromagnetnim talasima specifičnih frekvencija, uz pomoć tzv. HAARP sistema, preko tornjeva za mobilnu telefoniju, GWEN tornjeva itd. - i da ljudi u tom regionu obole od određenih bolesti ili da se njihov um uz pomoć kristala koji im se nalaze u mozgu – programira“.
Uplašen za svoje već načeto mentalno zdravlje, na konferenciji za štampu u Udruženju novinara Srbije (UNS), javnosti se uoči protesta u Beogradu obratio Nikola Aleksić, predsednik Skupštine Ekološkog pokreta Srbije i predsednik pokreta Novog Sada. Osnovni cilj skupa – poručio je Nikola -  jeste slanje poruke nadležnim organima da se „zaustavi zaprašivanje otrovima iz vazduha, koje se vrši avionima NATO bez obeležja“. Šta je još rekao predsednik Aleksić? „Opasno trovanje traje od 2006. godine kada je potpisan poguban Sporazum o partnerstvu za mir i kada je NATO dobio pravo slobodnog prelaska preko naše teritorije. Pojedini državni funkcioneri poturaju priče da se radi o normalnim avionima. To nije tačno, radi se o posebnim avionima, koji umesto sedišta imaju rezervoare, na krilu i repu postoje mlaznice preko kojih se izbacuju hemijska jedinjenja u vidu aerosola. Na nebu se javljaju gusti oblaci koji se prostiru u vidu bele izmaglice. Te čestice se spuštaju na zemlju i truju živi svet, stanovništvo, prirodu i ljude. Nezavisni istraživači u svetu su ustanovili da u tim jedinjenjima ima aluminujuma, barijuma, stroncijuma, mangana, bakterija, virusa, mikoplazme... Bacaju se i neka vlakna slična paučini, sa ugrađenom bionano tehnologijom, koja prodiru u ogranizme živih bića i izazivaju lezije kože, slične ribljim krljuštima. Neka vlakna čak menjaju ličnost čoveka“.
Ima još od Aleksića: „Ovo zagađenje se radi svakodnevno, mimo rezolucije UN po kojoj je zabranjeno vršenje eksperimenata uživo, mimo Ustava Republike Srbije i niza važećih zakona. Neko je prodao nebo nad Srbijom, dozvolio trovanje naroda!“.
Zanimljivo je da je najbliža Aleksićeva družbenica - Biljana Đorđević, urednica ukinute emisije "Atlantis" Drugog programa Radio Beograda, žena koja je opsednuta „chemtrailom“ upravo onoliko koliko i negacijom genocida u Srebrenici. Ta njena emisija bila je leglo svih ludačkih teorija: od hemijskog trovanja Srba, preko gostovanja Stefana Karganovića, do stalnih gostiju poput Koste Čavoškog ili Srđe Trifkovića. Sad, kad više nema emisije u kojoj bi se narod srpski plašio masovnim trovanjem, Biljana je našla novu žrtvu: zombiranog Aleksića koji je pred svojim prisOpasnost za stanovništvo ove zemlje jeste svakodnevno zaprašivanje otrovima sa neba. Pogledajte, pogledajte (upire rukom ka nebu), ovog trenutka kao da se rugaju i nama i ovoj državi. Leti neobeleženi avion i prosipa tone otrova nad nama, nad našom decom. Samo pogled podignite... (Publika diže pogled ka nebu, vide se dva putnička mlaznjaka u komercijalnom letu na nekih osam ili deset hiljada metara, “istina”, čuje se glas ekološkog naroda, baš kao što je istina da se ne vide oznake, kao što se odozgo ne vide ni ljudi, a ponajmanje umobolni Aleksić koji odozdo poziva na puč i krvoproliće)... Generalštab je ponovo izdao ovu zemlju i narod. Zašto ne obaraju ove avione?! Zašto čekaju komandu Vrhovnog komandanta? Koga treba da pitaju, da mole, da li to smeju da rade?”

Postoji i pravoslavna teorija da se u Aleksićevom slučaju radi o onemogućavanju otvaranja portala (između 3D i 4D) koji bi navodno nastali delovanjem "galaktičkog supertalasa" te obezbedili članovima Eko pokreta iz Novog Sada da zajedno sa ovom planetom i Biljanom Đorđević pređu na jednu višu ravan postojanja. Istovremeno bi hemijske komponente kao i bakterije, koje se nalaze u kemtrejlsima, onemogućile promene na našoj DNA, koje bi prirodno nastale pod uticajem Aleksićevog talasa a koje su preduslov za jedan takav "kvantni skok".
Извор

Ербасов провидни авион будућности

4. јун 2011. | 15:36 | Извор: Танјуг | Фото: Бета

ЛОНДОН -
Компанија "Ербас" представила је у Лондону провидни авион који ће путницима будућности "отворити прозор у свет" и престравити оне који се боје летења, пише данас "Дејли мејл".
Овај авион могао би да постане свакодневица ваздушног превоза 2050. године, тврде у "Ербасу".
Конструктори планирају да авион поделе у зоне - пословну у задњем делу авиона и зону за одмор у предњем делу са добро опремљеним баром.
Путници ће моћи да виде све кроз провидне зидове авиона, а предвиђени су и холограмски екрани за забаву који ће путницима, на пример, омогућити да одиграју виртуелну партију голфа док путују до свог одредишта.

"Интелигентна" кабина помагаће путницима да се опусте уз помоћ ароматерапије, светлости и ваздуха који ће бити обогаћен витаминима.
За сада није јасно како Ербас планира да произведе провидну "кожу" авиона која ће пружати снагу где је потребно и контролисати температуру и омогућавати путницима панорамски поглед на свет.

BOMBARDER IZ DRUGOG SVETSKOG RATA SRUŠIO SE KOD ČIKAGA

Utorak, 14. Jun, 2011.Autor: Agencija TANJUG

ČIKAGO - Bombarder "Leteća tvrđava" iz Drugog svetskog rata, srušio se i zapalio u blizini Čikaga, ali niko od sedmoro ljudi koji su se u njemu nalazili nije povređen, saopštili su u ponedeljak zvaničnici.
Lokalne televizije prikazale su dramatične snimke aviona koji se od siline udara prepolovio, dok su se iz njega uzdizali plamen i dim.
"Reč je o starom bombarderu B-17, proizvedenom 1944. godine", rekla je portparol Federalne vezduhoplovne administracije Elizabet Išam Kori.
Prema rečima lokalnog stanovnika Džima Berija, motor aviona se zapalio, a pilot je uspeo da se spusti u jarak i izbegne da udari u visoko drveće ili kuće, preneo je AFP.




Solarni avion poleteo za Pariz

Srna | 14. 06. 2011. - 11:16h Foto: AFP  

BRISEL - Eksperimentаlni аvion nа polаrni pogon "Solаr impuls", delo Švаjcаrcа Bertrаnа Pikаrа, poleteo je jutros sа аerodromа u Briselu, а u večernjim čаsovimа trebаlo bi dа sleti nа аerodrom Burže u Pаrizu, sаopštili su zvаničnici ovog projektа.














Letelicа nа solаrni pogon trebаlo bi dа oko 21.00 čаs sleti u Pаriz, gde će biti izloženа nа 49. međunаrodnom sаlonu аeronаutike, koji se održаvа od 20. do 26. junа.
Prvi pokušаj letа otkаzаn je u subotu uveče. Letelicа je nаkon tročаsovnog letа morаlа dа se vrаti u Bаvаj, nа severu Frаncuske, zbog nepovoljnog vetrа.

Ovаj eksperimentаli аvion je sredinom mаjа uspešno preletio rаzdаljinu od vojnog аerodromа nа zаpаdu Švаjcаrske do аerodromа u Briselu.

Pilot Andre Borsberg je uprаvljаo letelicom, čiji je rаspon krilа 64 metrа, što je približno velikom Erbаsovom modelu аvionа "A340" teži sаmo 1,6 tonа, što je težinа prosečnog аutomobilа.
Letelicа je već ušlа u istoriju аeronаutike julа 2010. kаdа je izvelа let dugаčаk 24 čаsа bez prekidа koristeći sаmo solаrnu energiju i аkumulаtore.

Prototip, čijа krilа pokrivа 12.000 foto-nаponskih ćelijа koje nаpаjаju četiri elektromotorа jаčine deset konjskih snаgа, letio je nа visini od 3.600 metаrа brzinom od 70 kilometаrа nа čаs.

Sledeći cilj ovog projektа, vrednog 75 milionа evrа, izrаdа je novog prototipа koji će biti još veći i imаti bolje performаnse.

“Er Frans“ treba da “kupuje domaće“

IZVOR: TANJUG
Pariz -- Francuski parlamentarci traže da francusko-holandska aviokompanija "Er Frans-KLM" porudžbinu od 20 do 25 milijardi dolara dogovori sa Erbasom.

Oni zahtevaju da se postigne dogovor sa tim evropskim proizvođačem, a ne s američkim Boingom.
Zvanični aviprevoznika tvrde, međutim, da će nabavka biti podeljena između dva najveća proizvođača aviona na svetu, ali se konačna odluka očekuje se za nekoliko meseci.
Bernar Karajon, član vladajuće konzervativne Unije za narodni pokret (UMP), partije koja se zalaže za jačanje ekonomskog patriotizma u odbrani francuskih firmi, izjavio je da je prikupio potpise 102 člana parlamenta koji podržavaju njegovu incijativu da "Er Frans" nabavi Erbasove avione.
"Kada Amerikanci kupuju američku robu, Evropljani bi trebalo da nabavljaju evropsku", kazao je Karajon. 

"Er Frans-KLM" pregovara sa Boingom i Erbasom i njihovim proizvođačima motora posle objavljivanja tendera za nabavku 100 letelica srednje veličine, modela "erbas A350" ili "boing 787", u okviru plana obnavljanja flote za duže linije. 

Porudžbina najnovijih aviona napravljenih od lakih, kompozitnih materijala, poslednjih godina je jedna je od najvećih u avioindustriji koja se bori za izalazak iz krize izazvane globalnom recesijom. 

Zvaničnici "Er Fransa-KLM" kazali su da će ugovor biti sačinjen u skladu sa potrebama dve glavne mreže grupacije i da će najverovatnije biti podeljen između Boinga i Erbasa. 

Kompanije "Er Frans" i KLM udružile su se 2004. i osnovale navećeg evropskog avioprevoznika po prihodu, ali su zadržale odvojene mreže i robne marke.


Споразум о стационирању америчких авиона у Пољској

13. јун 2011. | 13:36 | Извор: Бета

ВАРШАВА - 
Пољски министар одбране Богдан Клих и амерички амбасадор у Пољској Ли Финстајн потписали су данас у Варшави споразум захваљујући коме ће од 2013. године на заједничке вежбе редовно долазити амерички војни авиони Ф16.
Споразум такође предвиђа да ће од 2012. године у Пољској бити размештена прва стално присутна америчка војна ваздухопловна јединица.
Амерички војни ловци Ф-16 и транспортни херкулеси Ц-130 ће свака четири месеца из базе Авиано у Италији долазити на заједничка вежбања у Пољску, а у тој земљи ће бити размештена јединица од 30 војника за одржавање авиона.
Очекивало се да ће споразум бити потписан током посете америчког председника Барака Обаме Варшави крајем маја, али последњи технички детаљи договорени су, међутим, тек сада.
Обама је тако приликом недавне посете Варшави само обзнанио да ће САД први пут за стално код свог савезника разместити једну војну јединицу, да ће слати из Италије авионе и такође потврдио да ће у Пољској бити размештене мобилне ракете новог америчког антиракетног штита.
Пољско Министарство одбране, према сазнањима дневника Газета виборча, рачуна да ће се број авиона и време на које долазе на вежбе са пољским пилотима повећавати и продужавати, а да ће се у њих укључивати и ваздухопловства других савезника.
За почетак се рачуна на пет до седам авиона Ф-16.
Сама Пољска има 48 војних авиона тог типа најновије генерације и осам половних авиона херкулес који су модернизовани за потребе пољске армије.
"Заједно смо констатовали да вреди да вежбамо и на територији Пољске", казао је данас након потписивања споразума министар Клих.
Пољски пилоти авиона Ф-16 морају да одлазе на школовање у САД, а по повратку су до сада вежбали у европским чланицама НАТО - у Шпанији, Белгији и Француској.
Русија не гледа благонаклоно на стационирање америчких војних авиона, чак и када долазе на повремене, али редовне војне вежбе у земљу са којом се непосредно граничи.

Још један макетарски кутак у граду


Захваљујући ентузијазму наставнице Снежане Врањеш из ОШ "Др Јован Цвијић" од 28.06.2011. у МЗ "Доља" почиње са радом још један макетарски кутак у граду.
Поред клубске канцеларије у Пупиновој улици ово ће бити још један простор за макетарско - моделарску секцију у просторијама МЗ уторком и четвртком у периоду од 17ч до 19ч. Што се тиче макетарског дела сва годишта и узрасти су добродошли а моделарска секција за сада организује пријем чланова јуниорског узраста тј.од 7 до 14 година и то ће бити почетни кораци у ваздухопловном моделарству.

уторак, 7. јун 2011.

Антитерористичке ваздухопловне вежбе Русије и НАТО

07. јун 2011. | 12:25 | Извор: Танјуг

ВАРШАВА - 
У Пољској је данас почела прва практична фаза заједничких ваздухопловних антитерористичких вежби Русије и НАТО-а "Будно небо-2011“ (Vigilant Skies), усмерених на спречавање терористичких напада уз употребу цивилног ваздухопловства, сличних нападима на Светски трговински центар, 11. септембра 2001. године.
Пилоти пољског ваздухопловства заједно са руским колегама тренирају пресретање авиона који је полетео из Кракова и скренуо од планиране маршруте летења, пренео је Итар-Тасс.

Представник Министарства одбране Пољске Валдемар Кшижановски рекао је да вежба протиче по плану.

Кшижановски је агенцији Франс прес рекао да пољски авион CASA 295 М из Кракова симулира отети цивилни ваздухоплов, који ће пресрести два пољска авиона Ф-16 са базе близу Познања и предати мисију двема руским летелицама „сухој“, које ће отпратити цивилни авион до града на северу Пољске, Малборка.

Сутра ће три турска авиона Ф-16 и два руска "сухоја" пресретати авион изнад Црног мора.

Ово је први пут да руски ловачки авиони учествују у НАТО вежбама, подсећа АФП.

Руски и НАТО ловци учествују у заједничкој демонстрацији Иницијативе за сарадњу у ваздушном простору (Cooperative Airspace Initiative) у оквиру Савета Русија-НАТО.

У Москви је најављено да се спречавање напада остварује путем размене информација о летовима у ваздушном простору Русије и земаља НАТО и координације пресретања авиона који наруше њихов ваздушни простор.

Иницијатива ће повећати безбедност хиљада путника, који свакодневно користе ваздушни саобраћај за међународне летове, као и милиона грађана који живе на земљи.

Системом за осигурање безбедности руководи се из два координациона центра у Москви  и Варшави, а постоје и локални координациони центри у руским градовима Калињинграду, Ростову на Дону и Мурманску, те у Варшави, норвешком Бодоу и Анкари у Турској.

"Embraer": Avioni sa 150 sedišta?

07.06.2011 11:51
"Embraer", četvrti proizvođač aviona na svetu, ponovio je da će se pre odluke o eventualnoj izradi aviona sa 150 sedišta, detaljno obavestiti o planovima američkog "Boinga".Čekamo šta će odlučiti 'Boing'," izjavio je u Singapuru predsednik "Embraerovog" odeljenja za izradu putničkih aviona Paulo Cezar de Silva"Verujemo da je važno da saznamo sve detalje informacija o našoj konkurenciji da bi doneli pravu odluku," dodao je Silva"Embraer" bi mogao da krene sa izradom komercijalnog aviona sa 150 sedišta u pokušaju da se na tržištu nadmeće sa "Erbasom" i "Boingom" u sektoru manjih uskotrupnih aviona sa jednim proredom sedišta, za kojim raste potražnja u svetu. 



(Tanjug foto:acig.org) 

Индија купује од "Боинга" 10 војних транспортних авиона

07. јун 2011. | 09:43 | Извор: Танјуг

ЊУ ДЕЛХИ - 
Индијска влада одобрила је куповину 10 "Боингових" војних транспортних авиона типа Ц-17 у вредности од 4,1 милијарди долара, у оквиру плана јачања капацитета земље за пребацивање трупа, возила и артиљерије, пренеле су агенције.
Владин комитет за безбедност којим је председавао премијер Манмохан Синг дао је коначно одобрење за набавку авиона за превоз тешког терета "глобмастер III" на састанку у Њу Делхију у понедељак, изјавио је агенцији Блумберг званичник министарства одбране који је желео да остане анониман до објављивања службеног саопштења.
Уговор представља једну од највећих поруџбина коју је добила америчка компанија у последње време.
Најновија одлука је усвојена након што су борбени ловци које производе "Боинг" и такође америчка компанија "Локид Мартин" у априлу пропустили да сачине краћи избор борбених авиона за тендер који је објавила индијска влада за набавку 126 борбених авиона у вредности од око 10 милијарди долара.
Сада се за једну од највећих поруџбина на свету за куповину борбених авиона у последњих 15 година, надмећу француске компанија "Дасо авиасијон" и Европски конзорцијум за израду ваздухоплова, војне и свемирске опреме (EADS).
Инострани инвеститори и компаније које се боре за опоравак од глобалне рецесије надмећу се да Индији продају наоружања и војне опреме у вредности од 120 милијарди долара које би Индија могла да купи у периоду од 2012 до 2017 године, према процени Конфедерације индијске индустрије и агенције "Дилојт и Туш".
Индија планира модернизацију војске, а у њеној флоти авиона за транспорт терета доминирају авиони руске производње "Иљушин" и "Антонов."

Avion koji je sleteo u reku postaje muzijski eksponat

I. M. J. | 05. 06. 2011. - 13:29h
Avion koji je pre dve godine posle otkazivanja svih motora bezbedno sleteo u reku Hadson sa 155 putnika i članova posade, tokom narednih sedam dana letilica će preći put od Nju Džerzija do Muzeja avijacije u Severnoj Karolini, gde će postati jedan od najvrednijih eksponata.

Oštećeni avion "erbas A320" je napustio hangar u Nju Džerziju. U pratnji konvoja policijskih automobila i filmske ekipe, biće prevezen na prikolici velikog kamiona u Muzej avijacije u Severnoj Karolini, gde će postati deo američke istorije. Tokom vožnje gradom saobraćaj je zaustavljen, a prolaznici su svojim mobilnim telefonima i fotoaparatima slikali čeličnog kolosa.
Kapetan Čelzi Salenberger, koji je upravljao avionom 15. januara 2009. godine, zahvaljujući podvigu u kojem nije bilo žrtava postao je nacionalni heroj. Avion na letu 1549 je tada leteo iz Njujorka za Šarlot kada je naleteo na jato gusaka, posle čega su otkazala oba motora. Kapetan Salenberger pokušao je da sleti na obližnji aerodrom Teterboro u Nju Džerziju, ali je shvatio da bi to bilo previše rizično, pa se odlučio za hladnu reku Hadson.
U roku od nekoliko minuta od sletanja, na licu mesta pojavili su se spasilački brodovi, a u ovom neverovatnom poduhvatu hrabrog pilota nije stradao niko od 155 putnika i članova posade.
Direktor Muzeja Šon Dorš rekao je da će transport trajati sedam dana zbog toga što avion dug 36 metara mora da prolazi sporednim putevima kako bi se izbegle prepreke, kao što su naplatne rampe, mostovi i nadvožnjaci. Krila će biti naknadno transportovana.
- Kapetan Salenberger održaće govor 11. juna, kada letelica stigne u muzej - kaže Dorš.
 Dorš je rekao da se očekuje prisustvo i drugih članova posade, kao i da se nada da će u narednim mesecima eksponat posetiti svi putnici leta.