четвртак, 31. март 2011.

"Евро Хоук" (Euro Hawk) - тестиран у ваздухопловној бази Едвардс


Инжењери из 772. тест ескадриле тестирали су "Евро Хоук" беспилотну летелицу на електромагнетне сметње Benefield Anechoic Facility 10. и 11. марта.
Тимови из Northrop Grumman Corporation и немачке владе удружили су се да заврше тестирања.


Евро Хаук је слича летелица као оперативни RQ-4 Глобал Хоук (Global Hawk
) и ако је  ЕМИ тестирање већ је спроведено на Глобал Хоуку, Евро Хоук никада није летео у јединственом окружењу радио фреквенције Европе.



Turke više zanima aerodrom od "Jata"


Kompanija „Turkiš erlajnz” zainteresovana je da, uz kupovonu dela nacionalne avio-kompanije „Jat ervejz”, kupi i domaći aerodrom „Nikola Tesla”.
Ovakav predlog ponuđen je premijeru Mirku Cvetkoviću tokom njegove poslednje posete Turskoj, ali Vlada Srbije tu ponudu, kako „Blic” saznaje, i ne razmatra jer ne želi da proda jedno od retkih profitabilnih javnih preduzeća.
Turci zainteresovani za skoro sve aerodrome na Balkanu 
Turke, kako tvrde poznavaoci, mnogo više zanima aerodrom od JAT-a pa bi ovakav stav Vlade mogao da znači i njihovo odustajanje od pregovora o kupovini nacionalnog avioprevoznika. Oni su zainteresovani za srpski glavni aerodrom kako bi učvrstili svoju poziciju u regionu. Ponuda je stigla nakon što se srpski premijer sreo sa svojim turskim kolegom, pre dve nedelje. 
U kompaniji „Turkiš erlajnz” ne poriču da su otvoreni za različite vidove saradnje. 
Kako su za „Blic” rekli, u ovom trenutku nije doneta odluka direktora i Upravnog odbora u vezi sa strateškim partnerstvom s kompanijom „Jat ervejz”. 
- Naša korporacija je, međutim, otvorena za razmatranje svih raspoloživih mogućnosti kao dela naše vlastite strategije rasta - kaže za „Blic“ Ali Genc iz sektora za odnose s javnošću ove kompanije. 


(Blic

среда, 30. март 2011.

BANATSKI KARGO DŽIN - IN MEMORIAM

ZRENJANIN 28. 09. 2007 - PRESS


Aerodrom za teretni vazdušni saobraćaj u Ečkoj kod Zrenjanina, čija izgradnja treba da počne sledeće godine, biće najveći kargo centar u Jugoistočnoj Evropi
Najveći aerodrom za teretni vazdušni saobraćaj u Jugoistočnoj Evropi počeće da se gradi sledeće godine na lokaciji sadašnjeg sportskog aerodroma Ečka kraj Zrenjanina, potvrdio je za Press koordinator za privredu i rad javnih preduzeća u Zrenjaninu Ivan Dević. 
- Sa jednim inostranim partnerom, čije je ime zasad poslovna tajna, već je potpisan predugovor o realizaciji ovog projekta i on je spreman već iduće godine da krene u izgradnju. Aerodrom sa svim pratećim sadržajima biće objekat koji će preporoditi ne samo opštinu Zrenjanin, već i Banat, pa čak i Vojvodinu - kaže Dević.
Budući kargo centar gradiće se praktično na temeljima starog nemačkog vojnog aerodroma koji je, kada je bio izgrađen 1941. godine, bio najveća vazdušna luka u Evropi. Nemci su tada izgradili betonske piste dužine od oko dva i po kilometra. To nije bila jedina prednost ovog dela Banata prilikom odabira lokacije za izgradnju aerodroma za teretni vazdušni saobraćaj. 
Naime, vazdušne struje na ovom prostoru su jedinstvene, pa kada je na beogradskom aerodromu magla ili neka druga vremenska nepogoda, u Zrenjaninu i okolini vremenske prilike su takve da omogućavaju nesmetano odvijanje vazdušnog saobraćaja.
Praktično, to znači da bi ova vazdušna luka, koja se nalazi na svega osamdesetak kilometara od Beograda, mogla biti prava alternativa aerodromu "Nikola Tesla" u Surčinu.
Kada se uđe u realizaciju ove investicije, Zrenjanin će biti grad sa najvećim stranim ulaganjima u Srbiji jer je do sada u ovu opštinu već ušao strani kapital u vrednosti od oko 600 miliona evra. Uz to, izgradnjom aerodromskog kompleksa biće obezbeđen posao za oko 20.000 ljudi, što znači da u zrenjaninskoj opštini praktično više ne bi bilo nezaposlenih. 

NA DOBITKU I SPORTSKO VAZDUHOPLOVSTVO
Aerodrom Ečka i zrenjaninski Aero-klub formiraće uskoro zajedničko preduzeće, koje će, zajedno sa opštinom Zrenjanin, biti partner inostranoj kompaniji sa kojom je potpisan predugovor o izgradnji kargo centra.
Sportsko vazduhoplovstvo, koje je sada veoma razvijeno u Zrenjaninu, dobiće na taj način još veći impuls, jer će učestvovati u dobiti, a imaće i najsavremenije tehničko-tehnološke uslove za dalji razvoj.

FAKTI
* Vrednost kompletne investicije procenjuje se na oko milijardu evra
* Izgradnja aerodroma za teretni vazdušni saobraćaj trebalo bi da traje četiri godine
* Čitav kompleks prostiraće se na površini od oko 700 hektara
 
M. NEDELJKOV izvor

NATO izveo četiri leta nad Libijom, a SAD dve stotine

Beta | 30. 03. 2011. - 00:15h 

VAŠINGTON - NATO je radi održavanja zabrane letova nad Libijom, čime ta alijansa i komanduje od nedelje, za poslednja 24 sata izveo četiri leta, saopštili su u utorak zvaničnici Pentagona.
Prema podacima do 22:00 sata, četiri zadatka "odbrambene vazdušne borbe" sproveo je NATO da bi nametnuo zabranu letova iznad Libije, a uz to još četiri poletanja, kao podršku iz vazduha. 
Međunarodna koalicija, na čelu sa SAD je i dalje uključena u "zaštitu civila", dok je komandu zabrane letova predala NATO-u.
U okviru tog zadatka koji je nazvan "Zora Odiseje", 22 rakete "tomahavk" lansirane su u poslednja 24 časa - navodi Pentagon.
Tako je ukupan broj krstarećih raketa lansiranih na ciljeve u Libiji od početka operacije porastao na 214.
"Tomahavci" su ciljali baze libijskih raketa "Skud", potvrdio je za Frans pres portparol Pentagona.
Takođe za 24 sata koalicija pod američkim vođstvom je izvela oko 200 poletanja, od čega su 60 procenata izvele američke snage, kao i prethodnih dana.
Od početka operacije nad Libijom ukupno su obavljena 1.802 poletanja aviona koalicije.
SAD i dalje najavljuju da će u najkraćem mogućem periodu preuzeti samo sporednu ulogu u operaciji u Libiji.
Ipak, udeo američkih aviona u misijama koje su izvele udare, opao je poslednjih dana. U poslednjih 24 časa SAD su izvele 52 poletanja (45 procenata) dok je ostatak koalicije obavio 63 zadatka. 

Američki bespilotni spejs šatl u drugoj tajnoj misiji u orbiti

Bespilotni spejs šatl američkog ratnog vazduhoplovstva x-37B lansiran je u svemir, na svoju drugu strogo poverljivu misiju u orbiti. 
Lansiranje je obavljeno u subotu, pomoću rakete Atlas V, sa lansirnog mpoligona u Kejp Kanaveralu, ali naučnici su bili tajanstveni kada je reč o pravom zadatku ove letelice u orbiti. Nagađa se da se on sastoji u testiranju špijunske tehnologije, ili pak da je u pitanju prvi korak u razvoju svemirskog naoružanja koje bi moglo da eliminiše rivalske satelite, odnosno da omogući bombardovanje iz orbite.   Američko ratno vazduhoplovstvo, međutim, tvrdi da će najnovija letelica služiti kao platforma za satelitske senzore i sisteme, i da će se njegov zadatak oslanjati na saznanja stečena u prvoj misiji, mada se ne precizira se o kakvim saznanjima je reč. 
Prvi X-37B je u orbitu lansiran prošlog proleća i nakon misije koja je trajala 270 dana spustio se u Kaliforniji. Ova svemirska letelica, poznata i kao Orbitalno probno vozilo, ima za sobom 10 godina istraživanja i prvobitno ju je projektovala Nasa, da bi kasnije projekt preuzela vojska SAD. U program X-37 uložene su stotine miliona doalra, ali ukupna suma do danas nije objavljena.  
D. Milojković | 07. 03. 2011. - 14:27h

Хрватски "фантоми"

среда, 16. мар 2011, 13:27 -> 14:41
После пада два борбена авиона током вежбе, хрватска војска је практично преполовила своју флоту. Немачка понудила на поклон 20 авиона "Ф-4", који су се користили за време Вијетнамског рата.
Немачка је Хрватској бесплатно понудила 20 борбених авиона "Ф-4 фантом", који потичу из времена Вијетнамског рата, преноси Хрватска телевизија.
ХТВ наводи да њихов рок трајања истиче за неколико година, док су ресурси преосталих шест, иначе још старијих авиона типа "миг-21" Хрватског ваздухопловства на измаку, а Хрватска нема новца за куповину нових авиона.
"С овим немачким ратним авионима Хрватско ратно ваздухопловство имало би довољан број летелица за обуку пилота и контролу хрватског ваздушног простора. С једне стране, то је дар с неба, с друге, обавеза и прилагођавање потпуно другачијим летелицама, коју Хрватска не може сама да спроведе", изјавио је војни аналитичар Игор Табак.
Ако Хрватска остане без авиона након што "мигови" постану неупотребљиви, контролу ваздушног простора морала би да препусти некој другој земљи, као што је Словенија за тај задатак, уз наплату, препустила Италији.
По мишљењу многих хрватских стручњака, то би био најгори сценарио.
Одговора хрватског министарства одбране о прихватању или одбијању немачке понуде још нема, извештава ХТВ, уз питање да ли Немци том понудом улазе на мала врата у будући велики посао набавке нових авиона.
 "Ф-4 фантом" је двомоторни амерички суперсонични ловац-бомбардер са два седишта.
Ослонац америчких снага
За потребе Америчке морнарице, копнених снага и ратног ваздухопловства САД, развио га је Мекдонел-Даглас. 
У службу је ушао шездесетих, када је постао саставни део америчких ваздушних снага, чији је ослонац био током седамдесетих и осамдесетих година, када је почело постепено повлачење тих авиона из употребе.
Њих су заменили савременији авиони попут "Ф-15 игла" и "Ф/А-18 хорнета". Авион је коришћен као ловац, бомбардер и извиђач у многобројним сукобима, док су најпознатија ратишта у којима је коришћен били вијетнамски и арапско-израелски рат 1973. године.
Развијен је као ловац за одбрану носача авиона, али је због одличних летних и борбених особина коришћен и као бомбардер.
Последњи сукоб у којем је учествовао је био Заливски рат 1991. године, када је обављао улогу извиђачког авиона, после чега се 1996. коначно повлачи из службе.
Из фабрике је укупно изашло 5195 примерака тог авиона, а у производњи су учествовале и бројне кооперантске фабрике у Немачкој.
 izvor

Budućnost je već počela

Izbor iz štampe | 30.03.2011

 Motor za avion u kome uopšte nema pokretnih delova, bicikl od najlona, Plejstejšnfon i 3D televizor koji može da se gleda bez naočara. Budućnost je već počela, pišu specijalizovani nemački mediji

List Velt onlajn donosi zanimljiv pregled tehnike savremene putničke nadzvučne avijacije. Tehničari se najviše uzdaju u motor tipa skremdžet, čudo tehnike, motor u kome uopšte nema pokretnih delova. On funkcioniše prikupljanjem vazduha koji ulazi u komoru za sagorevanje, njegovim sabijanjem i paljenjem koje stvara uzgon. Dosadašnji eksperimentalni modeli bez posade postigli su sedmostruku brzinu zvuka. Evropski naučnici se uzdaju i u novu formu avionskih krila zvanu „Boksving“ – u pitanju su četiri međusobno spojena krila kojima se lepo upravlja, a raspon krila je manji nego kod sadašnjih aviona. 

Bicikl budućnosti od najlona
 A jedan od načina izrade aviona budućnosti nam je predstavio Bild onlajn i to na primeru – bicikla. Erbajk A400 je od najlona, i proizveden je u kalupu u koji specijalni uređaj nanosi sloj po sloj materijala – slično 3d-štampaču. Ovaj odštampani bicikl ima lanac od kevlara, nema šrafove, održavanje mu nije potrebno. Proizvođači aviona su naručili test-izveštaje, kako bi našli mogućnosti primene ove tehnike u vazduhoplovstvu.

Najava novih letova i početka rada operativnog centra "Viz Era" u Beogradu

Predstavnici vodeće niskotarifne aviokompanije u centralnoj i istočnoj Evropi "Viz Er", najavili početak rada svog operativnog centra u Beogradu i uvođenje pet novih letova iz Beograda ka evropskim destinacijama.
Mađarska niskobudžetna kompanija "Viz Er" promovisala je još pet novih letova iz Beograda. Od 1. aprila, komapanija će, po pristupačnim cenama, nuditi letove za Brisel, Stokholm, Memingen, Geteborg i Ajndhoven. "Viz Er" planira da otvori i bazu u Beogradu, gde će biti stacioniran jedan avion, a posadu će činiti naši ljudi. Od kako je prošlog leta počeo da leti iz Srbije, Vizer je prevezao oko 130 hiljada putnika, uz prosečnu cenu povratne karte od 70 evra.
"Imamo 39 zaposlenih u Srbiji: 14 pilota i 25 radnika kabinskog osoblja. Cilj nam je da zaposlimo još 300 ljudi, od kojih će petina biti piloti, a ostalo stjuarti i stjuardese. Administrativnih radnika neće biti, jer se naše karte kupuju preko Interneta", kaže Jožef Varadi iz "Viz Era", kaže Jožef Varadi iz mađarske aviokompanije.
To je velika šansa i za Aerodrom "Nikola Tesla", koji će prvi put biti matična luka jednoj stranoj kompaniji. "Ono što započinje 'Viz Er' predstavlja novu dimenziju. Predviđamo da će u aprilu mađarski niskotarifni avioprevoznik biti nalj drugom mestu po broju prevezenih putnika", kaže Velimir Radosavljević, generalni direktor Aerodroma "Nikola Tesla".




уторак, 29. март 2011.

Кинези куповали делове обореног авиона Ф-117 од српских сељака

Први кинески невидљиви авион, који је недавно имао свој пробни лет, своје постојање дугује српској војсци која је 1999. године, током сукоба са НАТО, оборила амерички "стелт" авион Ф-117. Хрватски обавештајни подаци откривају да су кинески агенти тада откупљивали од српских сељака делове обореног авиона, чијом је анализом насталао прва кинеска невидљива летелица.
Амерички Ф-117 оборен је 27. марта 1999. године изнад Буђановаца
Амерички Ф-117 су први "стелт" авиони, направљени помоћу напредне технологије која им омогућава да буду скоро невидљиви за радаре. Али 27. марта 1999. године, током  НАТО бомбардовања Србије, српска војска је погодила и оборила једног од "невидљивих", Пилот се катапултирао и преживео. Било је то прво обарање једног авиона са "стелт" технологијом.
Олупина летелице се расула на широкој површини ораница, а локални сељаци су скупљали крхотине као сувенире, пише агенција АП.
- У то време, наши обавештајни подаци су говорили да кинески агенти шарају регионом изнад којег се Ф-117 распао, купујући делове авиона од локалних сељака. Верујемо да су Кинези употребили те материјале да би добили увид у "стелт" технологију - каже адмирал Давор Домазет-Лошо, шеф хрватског генералштаба у време рата НАТО и Србије.
АП наводи и да је један "српски високи војни званичник" потврдио да су делови олупине пали у руке скупљача сувенира, а да су неки потом и завршили "у рукама страних војних аташеа".
Кинески "стелт" ловац - познат као "ченгду Ј-20" - направио је пробни лет 11. јануара.
Делови обореног Ф-117 изложени су у Музеју ваздухопловства у Београду.
- Не знам шта се догодило са остатком авиона. Много делегација нас је посећивало, укључујући Кинезе, Русе, Американце... Али нико није изразио интересовање да узме ове делове авиона - каже Зоран Милићевић, заменик директора Музеја.
Зоран Кусовац, војни консултант, каже да је ражим Слободана Милошевића редовно делио заплењену западну војну опрему са руским и кинеским савезницима.
- Оборени Ф-117 био је врху листе жеља Руса и Кинеза - каже Кусовац.
Прототип руског "стелт" ловца "сухој Т-50" направио је пробни лет прошле године, а требало би да уђе у редовну службу за четири године. Вероватно је да су и Руси добили уплив у "стелт" технологију управо из обореног Ф-117, наводи АП.

blic

Први лет Грипена у тајландском ваздухоплвству




Немачки Еурофајтер "изгубио" два танка за гориво


Еурофајтер Немачког ваздухопловства изгубио је два подкрилна танка за гориво од по 1000 л током рутинског тренажног лета 28.марта над јужном Баварском. Два танка су се одвојила од авиона негде око 14.30ч и посада је одмах известила своју команду о губитку. Одмах је покренута потрага за изгубљеним танковима који су касније пронађени око 20км западно од Аугзбурга. Истрага о разлогу губитка одмах је покренута.Не постоји информација о томе колико горива су остали у тенковима, али "они нису били пуни", додаје министарство. "
Авиони су припадали Jagdgeschwader 74 squadron, са седиштем у Неубургу у Баварској.

Бројеви, ронделе и заставе

Нови сет декала је стигао. Можете их поручити преко нашег сајта http://www.krilapetrovgrada.org.rs/proizvodi.php




понедељак, 28. март 2011.

Rusi nude Srbiji kredit od 3 milijarde dolara za kupovinu aviona


Beograd -- Iz "ruskog paketa" od 10 milijardi dolara koji je ponuđen srpskim vlastima, tri milijarde namenjene su za odbranu i predviđaju kredit za kupovinu vojne opreme.Taj kredit koji je navodno Vladimir Putin, premijer Rusije, ponudio srpskim vlastima predviđa uglavnom nabavku aviona i sistema protivraketne zaštite.Vojni analitičar Aleksandar Radić kaže da će Srbiji, s obzirom na to da je u pitanju kredit, izbor biti sužen na samo jedno ili dva vojna sredstva u istoj kategoriji.To odstupa od ideje da se na otvorenom tržištu izvrši modernizacija vojske, a uz to bi je ova kupovina dugoročno (politički, vojno i ekonomski) vezala za Rusiju, kaže on.Vojska Srbije već duže vreme ima problema sa stanjem u Ratnom vazduhoplovstvu, gde je većina vazduhoplova starija od 20 godina i uglavnom je reč o „migovima” tipa 21, ali i onih sa oznakom 29. Nakon Putinove posete varijanta kupovine u Rusiji dobila je i konkretne detalje. Pored aviona „mig 29M” i „suhoj 30”, pominje se i sistem protivraketne zaštite dugog dometa S300. 
“„Mig” već duže vremena nema proizvodnju i nema više neku posebnu reputaciju, dok je „suhoj” u drugačijoj poziciji. Radi se o izuzetnim avionima, ali sa zastarelom elektronskom opremom. Što se tiče protivraketne zaštite, do sada su nam nudili sistem „buk”, a moguće je da je sada u opciji i S300”, navodi Radić i dodaje da bi Srbija mogla da, putem ovog kredita, nabavi jaku eskadrilu od 18 aviona, kao i nekoliko diviziona protivraketne zaštite. 
Po Radićevom mišljenju je, u odnosu na to šta bi bilo u paketu koji bi Srbija kupila, bitnije pitanje šta je motiv Rusije da nudi ovakav kredit. 
Zoran Dragišić s Međunarodnog instituta za bezbednost rekao je da je naše vazduhoplovstvo do sada bilo bazirano na sovjetskom, odnosno ruskom naoružanju nasleđenom od JNA, pa bi nam s tog aspekta odgovarala ovakva kupovina, ali naglašava da ona u političkom smislu ima nedostatke. 
„Takvo naoružanje smo i do sada koristili, imamo na njemu obučene pilote, mehaničare i inženjere. Ova kupovina uopšte ne mora da znači definitivno udaljavanje ili odvajanje od NATOjer dobar deo članica NATO poseduje rusko naoružanje. Bivše članice Varšavskog ugovora sada, kada im ističu resursi, nabavljaju novo oružje na Zapadu, ali Česi i Slovaci razmišljaju da ostanu na ruskom”, kaže Dragišić.
MIG-29M

SU-30
Inače, kako su domaći mediji prethodnih dana pisali u "ruskom paketu" za Srbiju vrednom 10 milijardi dolara nalaze se uglavnom projekti za grinfild investicije u energetici i infrastrukturi. Rusi bi tako deo novca uložili u izgradnju hidro, termo i gasnih elektrana, ali i saobraćajnica i železničkih pruga. 
Takođe, ruska kompanija Gasprom namerava da izgradi rafineriju za biogorivo, i uloži novac u pančevačku i novosadsku rafineriju. Pored toga, Rusi su navodno pokazali veliko interesovanje da grade novi stadion FK Crvene zvezde i okolne objekte, za šta su spremni da izdvoje čak 450 miliona evra. 
Ekonomista Ljubodrag Savić je, tim povodom, rekao da Rusija ima komercijalni interes da investira u Srbiju deset milijardi evra, ali je i dodao da u Srbiji trenutno nema ozbiljnjih projekta već samo "spisak lepih želja". "To je za Srbiju ogroman novac a za Rusiju sa druge strane nije naročito velika svota", kazao je on.
Početkom 2010. godine Ministarstvo odbrane Srbije poslalo je zahteve za informaciju Sjedinjenim Državama za avione „F-16” i „F-18”, Švedskoj za „gripen”, Francuskoj za „rafal”, Evropskom konzorcijumu za „jurofajter” i Rusiji za avione „MiG 29M” i „suhoj 30”. Osim toga, postojala je i opcija da se postojeći avioni pošalju u Izrael na remont i na uvođenje NATO standarda, ali se od toga odustalo.

Авиони мењају однос снага

"Либијске снаге се повукле из Аџдабије, 130 километара југозападно од Бенгазија. Губитак Аџдабије и повлачење либијске војске из тог градића директна је последица западне технолошке предности. Јер,западни авиони несметано дејствују ноћу, имају прецизне системе и навођења и гађања и све се ово полако претвара у праве ратне видео-игрице.
Било какав маневар либијских копнених снага у условима отворене пустиње одмах је видљив. По позиву са специјалног ваздухоплова типа „Ј-стар“, који прецизно бележи све покрете на земљи, дакле када оператори на америчком „Ј-стару“ уоче да је неки тенк либијске војске упалио мотор, авионима „рафал“ и „тајфун“ треба око седам минута да стигну и униште тај тенк.
Борбена авијација коалиционих снага у операцији „Одисејева зора“ даноноћно немилосрдно бомбардује све војне циљеве Гадафијевих снага не само у подручју где се воде борбе већ широм Либије. Тако су прошле ноћи гађани магацини либијске војске у близини града Сирта и једна касарна источно од Триполија.
Западни авиони, заправо, циљано бомбардују сва она места и подручја где Гадафи има подршку становништва. Колико све то сада има везе са „зоном забрањеног летења“, наравно, друга је прича.
Либијско ратно ваздухопловство већ данима не лети, од првог тренутка увођења „зоне забрањеног летења“. Нешто због тога што су технолошки инфериорни у односу на западне авионе, а нешто и због тога што је западна авијација уништила бомбама „дурандал“ скоро све постојеће аеродромске писте.
Изненађујућа јесте и чињеница да либијска противваздушна одбрана није лансирала, барем не до сада, ниједну ПВО ракету против западне авијације, а Либијци поседују ПВО ракетне системе који можда сада технолошки не могу да постигну и неке резултате, али могу да створе пометњу у редовима западне ваздухопловне коалиције. Овако се француски и британски авиони ноћу практично шетају либијским небом..."

Аустралијско ваздухопловство - помоћ Јапану


Аустралијско Краљевско ваздухопловство (RААF) превезло је авионима више од милион фунти (450 тона) хуманитарне помоћи и помоћи за уклањање посљедица катастрофе тамо где је било потребно у Јапану након 11. марта после цунамија и земљотреса.
Особље аустралијских одбрамбених снага који су спроводили операције помоћи за Јапан сада су се вратили кући у Аустралију. RAAF Ц-17А "Глобмастер" транспортовао је и око 70 тимова припадника јединица за трагање и спасавање (УСАР) и њихову опрему у (Yokota) - Јокоту да спроведе хуманитарну помоћ и помогне операцијама око катастрофе у првих неколико дана кризе. Током наредних 12 дана рада "Ер Лифт"-а, три Ц-17А "Глобмастерс" имали су укупно 31 слетање на јапанске аеродроме да испоруче преко милион фунти терета, укључујући пумпе за гашење нуклеарне електране "Фукушима", храну и воду као и возила и опрему од 15th Brigade of the Japan Ground Self Defense Force.


Холанђани - припрема за Либију

Холандски Ф-16 припремају се на Сардинији 25.марта за мисије у Либији.



48th Fighter Wing, провере пре мисија у Либији


Коначна провера ескадриле Ф-15Е пре одласка у РАФ-"Lakenheath", Енглеска. Јединице из 48. "Фајтер Винга" распоређени су у подршци мисије у Либији. 48. "фајтер вингс" лети у свим временским условима, дању или ноћу и одржава ваздушну надмоћ, као и мисије за претрагу и спашавање. Америчка радна група за мисије у Либији је команда у Африци основана са циљем да пружи оперативну и тактичку команду и контролу америчких војних снага које су подржавале међународни одговор на нереде у Либији и спровођењу Савета безбедности Уједињених нација Резолуцијом (РСБУН) 1973. 


недеља, 27. март 2011.

27.март 1999. - 12 ГОДИНА ОД ОБАРАЊА ПРВОГ СТЕЛТ АВИОНА У ИСТОРИЈИ



Ф-117 Ноћни соко: 12 оваквих "невидљивих" бомбардера стигло је у Авиано пре рата 1999. Касније се дешава неочекивано. Један од тих авиона (који су у Заливском рату постали познати као "недодирљиви") оборен са СА-3 од стране југословенске против ваздушне одбране. Пилот је спашен неколико сати послле обарања. Овај догађај довео је у озбиљну кризу концепт авиона "стелт" технологије.
Авион је број 806 из 415th TFS "Something Wicked" ескадриле.










Libya Conflict Situation Harriers Land on USS Kearsarge Operation Odyssey Dawn





субота, 26. март 2011.

Ескадрила Харијера тренира у "Marine Corps Air Station Miramar"


Сан Дијего је популарна дестинација за туристе, али је и за америчке маринце. Marine Corps Air Station Miramar нуди јединствене могућности за обуку и једнако јединствена искуства. Одред од 173 маринца, заједно са 12 АВ-8Б "Харијера" из Marine Attack Squadron 233, “The Great American Bulldogs,” from MCAS Cherry Point N.C, стигао је овде 3. марта да се припреме за предстојеће размештање у Авганистан. Висок ниво саобраћаја на Мирамар-у и планински терен на MCAS Yuma,  Аризона, је одлична територија за припрему маринцима из ВМА-233 (VMA-233) за сличне услове који   се налазе у Авганистану. Нови пилоти могу ту тренирати тактике лета на ниским надморским висинама испод 300 фита и лета по узвишењима. Више искусних пилота су добили квалификације за коришћење ноћних система и вежбају ноће офанзиве подршке из ваздуха, опремљени извиђачком опремом али и тешким наоружањем за блиску ваздушну подршку. Операцијама маринаца у ескадрили стећи ће драгоцено знање и искуство.